مدير جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از برگزاري کلاس آموزشی و ترویج مرحله داشت برنج در کفشگر کلای ارطه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی گفت: برنج از محصولات استراتژیک بوده که نقش اساسی در امنیت غذایی کشور ایفا می‌نماید.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار آموزش و ترویج و اجرای شیوه های نوین در جهت بهبود روشهای کاشت، داشت و برداشت با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، افزود: در این راستا یکدوره کلاس آموزشی و ترویجی مرحله داشت برنج با حضور 33 نفر از بهره برداران در روستای کفشگر کلای ارطه شهرستان قائم شهر برگزار شد.

فرهادی ادامه داد: در این دوره خانم صلحی از کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی کوهساران این شهرستان بعنوان مدرس اين كلاس آموزشی و ترویجی مطالبی را در خصوص نحوه کنترل کرم ساقه خوار برنج به دو طریق مکانیکی (حذف بوته های آلوده) و شیمیایی (با استفاده از سموم گرانول)، اعلام زمان کنترل شیمیایی مبارزه با کرم ساقه خوار، مدیریت آب در مزرعه از مرحله نشا تا 20 روز پس از نشا، انجام آبیاری تناوبی، کنترل بیماری بلاست به خصوص در مرحله خوشه دهی برنج ارائه داد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: کنترل ، کشاورزی ، نقش ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.