بر طبق تحقیقات جدید دانشمندان، مصرف روزانه آجیل می‌تواند خطر مرگ زودرس را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بر طبق تحقیقات جدید دانشمندان، مصرف روزانه آجیل می‌تواند خطر مرگ زودرس را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

مطالعات قبلی نشان داده بود که خوردن آجیل برای سلامتی قلب و عروق مناسب است اما طبق تحقیقات جدید دانشمندان آجیل برای تمام اندام‌های بدن مفید است.

محققان دانشگاه ماستریچت اعلام کردند در طول ده سال مطالعه بر روی کسانی که روزانه آجیل میل می‌کنند به این نتیجه مهم دست یافتند که شانس این افراد برای مرگ ناگهانی یا مرگ زودرس 23 درصد کاهش یافته است. این افراد روزانه آجیل یا بادام زمینی می‌خورند. 

این محققان افزودند که کره بادام زمینی که بعضی افراد به صورت روزانه می‌خورند و در آن نمک و چربی‌های ترانس وجود دارد جزو آجیل‌های مفید نیست. 

در آجیل ‌ چه چیز وجود دارد؟
شبه اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین‌های مختلف، فیبر، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد فعال زیستی 

در این آزمایش، بیش از 120 هزار نفر از زنان و مردان هلندی تا سن 69 سال، اطلاعات خود در رژیم غذایی و سبک زندگی شان را از سال 1986 تا کنون ارائه دادند و همچنین مرگ و میر آنها در ده سال بعد از آن سال بررسی شد. 

خطر مرگ زودرس ناشی از سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی و عصبی در میان مصرف کنندگان روزانه آجیل کمتر بود، در این مطالعه ده ساله به طور متوسط در افرادی که آجیل مصرف می‌کنند خطر مرگ و میر در تمام بیماری‌ها 23 درصد کمتر است همچنین 45 درصد برای بیماری عصبی 
39 درصد برای بیماری‌های تنفسی و 30 درصد برای دیابت است.

پروفسور بیت ون دن برانت، که استاد این مطالعه است، گفت: در حال حاضر، به صورت قطعی مرگ و میر کسانی که از مغزها و آجیل ها استفاده می‌کنند نسبت به افراد دیگر پایین‌تر است و زنانی که آجیل مصرف می‌کنند لاغر‌تر هستند.
 
محققان علاوه بر مصرف آجیل مصرف میوه و سبزیجات را به صورت روزانه توصیه می‌کنند نتایج این تحقیقات در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار