مربی مستعفی ژیمناستیک در پی اتفاقات اخیر این رشته، توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین میر قائمی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛گفت: علت استعفای من سرمربی تیم ملی است او از علم روز ژیمناستیک آگاهی ندارد و با الفبای علم داوری بیگانه است در حالی که در کتاب قوانین فدراسیون جهانی ژیمناستیک، اولین توانایی یک مربی آگاهی کامل و تسلط بر قوانین داوری است.

وی ادامه داد: آذرپی، سلیقه‌ای عمل می‌کند. نام حرکات و وسایل ژیمناستیک را نمی‌داند و نمی‌تواند برای ورزشکار برنامه‌ای تنظیم کند همچنین به علت کهولت سن از انجام بسیاری از امور در اردو ناتوان است.

قائمی اضافه کرد: درباره عدم پیشرفت تیم بارها با درویش‌زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک صحبت کردم که او قول مساعد برای بهبود اوضاع داد ولی هیچ گونه تغییری ایجاد نشد و من مجبور شدم به صورت کتبی استعفای خود را انجام نمایم.

مربی مستعفی ژیمناستیک افزود: بودجه فدراسیون سالانه 600 تا 700 میلیون تومان است که با این بودجه کم، نمی‌توان کاری انجام داد. تمام وسایل ژیمناستیک قدیمی است و از حالت استاندارد خارج شده است. حالا با این امکانات کم و سرمربی ناآگاه از تیم ملی چه توقعی دارید؟ امتیازات انفرادی ما در بازی‎های آسیایی اینچئون به نسبت بازی‎های آسیایی گوانجو نزول کرده است که علت اصلی آن اذرپی است.

قائمی در واکنش به این مسئله که درویش‌زاده حمایت خود را از آذرپی اعلام کرده است تاکید کرد: درویش‌زاده با تصمیم شخصی خود آذرپی را انتخاب کرده است و حالا مجبور است از او حمایت کند، متاسفانه رابطه جای ضابطه را در این رشته ورزشی گرفته است.

وی ادامه داد: در کشور ما هیچگونه سرمایه‌گذاری برای ژیمناستیک انجام نمی‌شود. ما به یک برنامه دقیق و حساب شده و سرمایه کافی برای رشد ژیمناستیک نیازمندیم. بارها دیده‌ایم ورزشکاران رشته‌های دیگر مخصوصا فوتبال برای ابراز خوشحالی خود حرکات ژیمناستیک را انجام می‌دهند که این مسئله گویای پایه‌ای بودن این ورزش است. به علت نبود تبلیغات خانواده‌های نیز از این ورزش استقبال نمی‌کنند و تنها در سه ماهه تابستان این رشته را پیگیری می‌کنند، ضمن اینکه رسانه‌ها نیز نسبت به ژیمناستیک بی‎اهمیت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در عرصه ژیمناستیک فقط اسم‏‏‎های خاصی دیده می‌شود،یادآور شد: به علت عدم وجود برنامه مشخص برای استعدادیابی و عدم آگاهی سرمربی تیم ملی، سال‌هاست که این رشته ورزشی با حضور تعداد افرادی خاص به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار