مسابقات یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان با بیشترین حجم شرکت‌کننده از 12 تا 23 تیرماه به میزبانی گوانگجو کره جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات یونیورسیاد تابستانی امسال به میزبانی گوانگجو کره جنوبی برگزار می‌شود. 
 
این دوره از مسابقات از 12 لغایت 23 تیرماه و با بیشترین حجم شرکت‌کنندگان آغاز می‌شود. 
 
در حال حاضر 167 کشور عضو یونیورسیاد هستند که حضور این تعداد خود نشان از سطح بالای رقابت‌ها دارد. 
 
کشورمان در رشته‌های فوتبال، والیبال، تکواندو، تیراندازی، شمشیربازی، تنیس روی میز، دو و میدانی، ژیمناستیک به صورت هندی و قایقرانی در این دوره حضور دارد. 
 
با توجه به اهمیت بالای این مسابقات چندین اردو برای ورزشکاران برگزار شده است. ایران 4 دوره گذشته از یونیورسیاد بازمانده است، اما پس از تلاش‌های پیگیر مسئولان فدراسیون بار دیگر جانی تازه به رگ‌های ورزش‌های دانشگاهی دمیده شده است. 
 
دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و جامع علمی_ کاربردی همه‌ساله تعدادی ورزشکار به فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی معرفی کند تا برترین‌های مسابقات بتوانند علاوه بر درخشش در سطوح بین‌المللی نقش بی‌بدیل خود را در آینده روشن ورزش کشورمان به خوبی ایفا کنند. البته مسئولان بابت بودجه کم این فدراسیون در مقایسه با سایر فدراسیون‌ها و با توجه به مدال‌آوری این دسته ورزشکاران گلایه‌مند‌اند. 
 
به نظر می‌رسد مهمترین دستاورد این فدراسیون در دوره جدید کسب مجوز برای حضور بانوان در رشته کاراته باشد که امیدواریم در سایر رشته‌ها نیز نقش بانوان پررنگ‌تر از گذشته باشد تا ورزش ایران به رشد و بالندگی مناسب دست پیدا کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار