دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هواپیمای 6 نفره ساخت داخل تا پایان سال جاری عرضه می‌شود.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های بومی سازی در حوزه‌ی صنعت هوایی کشور اظهار کرد: رشد صنایع هوایی کشور در دو سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و به کمک توانمندی متخصصان داخلی صنعت ساخت هواپیمای دو، چهار و 6 نفره بومی سازی شده است.

وی افزود: هواپیماهای 6 نفره تا پایان امسال بهره برداری و عرضه خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

منطقی با اشاره به اینکه رشد ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه متخصصان توانمندی در این حوزه داریم باید از آنها استفاده کنیم و صنعت هوایی را به نقطه قابل قبول برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: به زودی هواپیمای هشت نفره نیز ساخته می‌شود که این موضوع نشان دهنده‌ توانمندی‌های کشور ایران در این حوزه است و این که صنعت هوایی کشور قابلیت بالایی دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با بیان اینکه این ستاد برنامه‌های متعددی برای محقق کردن اهداف سند چشم انداز 1404 دارد تصریح کرد: توسعه قطعه سازی، توسعه ساخت هواپیماهای دو، چهار، شش و هشت نفره، توسعه ساخت پهپادها و ... از جمله برنامه‌هایی است که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار