رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت با اشاره به نقش 20 درصدی وزارت بهداشت در کنترل انواع بیماری‌ها، گفت: یک استراتژی ویژه اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، کنترل عوامل خطرزا است.

مهدی نجمی، رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص پیشگیری از بیماری‌های مزمن تنفسی گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و با توجه به این که یکی از بندهای این ابلاغیه، تقدم پیشگیری بر درمان است، اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، استراتژی در کنترل عوامل خطرزای ایجاد کننده مشکلات تنفسی دارد.

وی افزود: کنترل گردوغبار، کنترل گرده افشانی گیاهان که در فصول خاصی از سال انجام می‌گیرد که البته به پوشش گیاهی مناطق بستگی دارد و کنترل آلودگی هوا، نیازمند همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها با وزارت بهداشت و درمان است.

نجفی ارگان‌هایی که با کنترل بیماری‌های تنفسی مرتبط هستند را نام برد و گفت: نهادهایی چون شهرداری، سازمان صنایع و معادن، سازمان محیط زیست و... در این راستا سهیم هستند و در این رابطه، تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری و سازمان صنایع در خصوص کنترل عوامل خطرزا برای بیماری‌های غیرواگیر، امضا کرده و وارد مذاکره شده‌ایم.

وی به نقش وزارت بهداشت در کنترل بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت تنها نقش 20 درصدی در کنترل عوامل بیماری‌زا دارد و 80 درصد به سایر سازمان‌ها مرتبط است که لازم است نقش کلیدی خود را در راستای سیاست‌های ابلاغی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر، به درستی ایفا کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار