مدیر بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان گفت‌: در طی سالهای اخیر اعتبارات خاصی برای ادامه فعالیت این بانک پرداخت نشده است به همین علت فعلا این بخش تا دیده شدن اعتبارات تعطیل است.

مرتضی ضرابی مدیر بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بیان کرد: بانک عمومی خون بند ناف در سال 1388 با اعتبارات دولتی راه اندازی شد و هم اکنون حدود 4 هزار نمونه خون در آن ذخیره شده است اما از آنجا که ادامه فعالیت این مرکز نیاز به حمایت دولتی دارد طی چند سال اخیر هیچ اعتبار خاصی به آن تعلق نگرفته است.

وی افزود: برای ذخیره سازی هر نمونه حدودا یک و نیم میلیون اعتبار نیاز است به عنوان مثال اگر بخواهیم 1000 نمونه خون ذخیره کنیم بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی به دلیل نبود همین اعتبارات دولتی نمی‌توانیم نمونه جدیدی را به این بانک اضافه کنیم.

ضرابی گفت: عملا این بانک عمومی تعطیل شده است و در حال حاضر در بخش ذخیره سازی خون بند ناف فعالیتی انجام نمی‌شود اما ارائه خدمات دیگر به بیماران وجود دارد و اگر بیماری به خدمات دیگری نیاز داشته باشد در این مرکز ارائه خواهد شد.

مدیر بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف پژوهشگاه رویان اظهار داشت: این موضوع در وزارت بهداشت طرح شده ولی اعتباراتی برای آن دیده نشده است که شاید بتوان گفت که این موضوع از اولویتهای وزارت بهداشت نیست.

ضرابی خاطر نشان کرد: ما در سال جاری حدود 1000 تا 2000 نمونه می‌توانیم اضافه کنیم اما امکان تامین اعتبار را نداریم البته تمهیداتی را اندیشیده‌ایم تا این اعتبارات را از خیرین یا مراکز دیگر تامین کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار