شهردار آبسرد خواستار ساماندهی مهاجرت اطباع افغان در این شهر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن و به نقل از روابط عمومی شهرداری آبسرد، پرویز قنبری گفت: با توجه به گستردگی حضور افاغنه در کشور به ویژه شهرستان دماوند پیگیری و ساماندهی وضعیت این اتباع بسیار اهمیت دارد و توجه مسوولان استانی نسبت به مهاجرت افاغنه و ساماندهی آنها امری ضروری است.

وی افزود: تشکیل بیش از نیمی از جمعیت دانش آموزان در مدارس منطقه از افاغنه، تاثیرات و تغییرات فرهنگی در بین خانواده ها را به همراه دارد و با پیوند 2 قوم ایرانی و افغان موضوعات فرهنگی جدی تر هم می شود.

شهردار آبسرد تصریح کرد: اتباع افاغنه در حال حاضر در شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته به سر می برند و بخش عظیمی از شهرستان دماوند و شهر آبسرد را به خود اختصاص داده اند.

وی در خصوص وضعیت درمانی در آبسرد اظهار داشت: سهمیه درمانی فقط به تعدادی از افراد در نظر گرفته شده است و این مقدار تجهیزات کفاف ساکنین شهر را نمی دهد چه برسد به مهاجرین که برای یک واکسیناسیون ساده باید به شهر های مجاور بروند.

قنبری ادامه داد: چندی پیش دانش آموزی مبتلا به سل شناسایی شد ولی به دلیل ارائه مشخصات دروغین متاسفانه مسولین بهداشتی نتوانستند بیماری دانش آموز را شناسایی و دوره درمان را کنترل کنند.

شهردار آبسرد اذعان داشت: هر کشوری که تعداد مهاجرین در آن زیاد است منطقه ویژه ای را برای آنان در نظر گرفته می شود و محل زندگیشان از بومیان جدا است که پیشنهاد می گردد طی وضع قانونی برای شهر های دماوند با توجه به تعدد مهاجرین افغانی ها یک چنین مکانی را برای مهاجران در نظر بگیرند.

قنبری اظهار داشت: بخش عظیمی از این مهاجرت را شیعیان تشکیل می دهند که گاها نحوه زندگی آنها شایسته نیست و بهتر است این موضوعات در صدر توجهات مسوولان قرار گیرد.

شهردار آبسرد با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به افاغنه افزود: رسیدگی به وضعیت مهاجرت افاغنه به آبسرد سال ها است توسط مدیران این شهر پیگیری می شود ولی تا کنون بی جواب مانده است.

شایان ذکر است در حدود 5 هزار نفر از اتباع افغانی در شهر آبسرد زندگی می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.