سرمایه‌های مخفی در روسیه مشمول عفو شد

رئیس جمهور روسیه قانون عفو افرادی که به صورت غیرقانونی و مخفیانه سرمایه‌هایشان را از کشور خارج کرده‌اند، امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، امیدوار است با امضای قانون عفو آن دسته از شهروندانی که سرمایه‌های نقدی خود را مخفیانه از کشور خارج کرده‌اند، کمکی به اقتصاد بحران‌زده مسکو کند. بسیاری معتقدند بحران اقتصادی روسیه به دلیل خروج گسترده سرمایه‌ها از این کشور بوجود آمده است.

این قانون در وب سایت‌ رسمی دولت مسکو منتشر شد و روس‌هایی را که در سال جاری میلادی اموال و دارایی‌های خود مانند مستغلات، سهام‌ها یا حساب‌های بانکی خارجی را که از مقامات مخفی کرده بودند، از پیگرد قانونی و کیفری عفو کرد.

"دیمیتری مدودف،" نخست وزیر روسیه، در این باره گفت: این قانون تلاش می‌کند بستر مناسبی را برای بازگشت سرمایه‌ها به اقتصاد کشورمان ایجاد کند. لزومی ندارد این اموال و دارایی‌ها به کشور برگردانده شوند؛ اما باید در کشورهایی که مالیات در آن‌ها وجود ندارد یا میزان آن بسیار کم است، یک بار دیگر ثبت شوند.

قانون عفو سرمایه‌های مخفی روسیه اولین بار دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 93) هنگامی‌که ارزش روبل روسیه به دلیل تنزل جهانی قیمت نفت و درگیری‌های اوکراین کاهش یافت، بوسیله "ولادیمیر پوتین" مطرح شد.

در مجموع 150 میلیون دلار سرمایه از روسیه خارج شده است و بحران اقتصادی این کشور، مشکل طولانی مدت خروج سرمایه‌ها را بیش از هر زمان دیگری برجسته کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار