ابراز تمایل انگلیس برای میزبانی موشک‌های کروز آمریکا

وزیر خارجه انگلیس همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب از آمادگی کشورش برای میزبانی از موشک‌های کروز آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، وزیر خارجه انگلیس همزمان با افزایش تنش ها میان روسیه و غرب از آمادگی کشورش برای میزبانی از موشک های کروز آمریکا خبر داد.

"فیلیپ هموند" در مصاحبه با شبکه سلطنتی بی بی سی، ضمن هشدار به افزایش تحرکات نگران کننده از سوی ارتش روسیه، اعلام کرد دولت انگلیس مسئله استقرار موشک های میانبرد آمریکا در خاک خود را بررسی خواهد کرد.

هموند در این مصاحبه گفت: "تاکنون شواهد روشنی مبنی بر قصد روسیه در حمله به اوکراین مشاهده نشده، اما به نظر می رسد ولادیمیر پوتین همه گزینه ها را مد نظر دارد. ما می خواهیم کاری کنیم که روسیه بفهمد ما به کسی اجازه عبور از خطوط قرمز خود را نخواهیم داد."

در صورت اتخاذ چنین تصمیمی -- که از زمان پایان جنگ سرد در اروپا بی سابقه بوده است -- دولت های انگلیس و آمریکا به طور مشترک در این خصوص تصمیم خواهند گرفت. 

وزیر خارجه انگلیس همچنین در ادامه اضافه می کند: "با توجه به اینکه روسیه اکنون احساس می کند در محاصره است و در موضع دفاعی قرار گرفته، هر گونه اقدام تحریک آمیز می تواند به تشدید بحران بیانجامد. باید ابتدا همه جوانب را سنجید و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار