عباس آخوندی در مراسم افتتاح قطعه یک بزرگراه طرقبه- نغندر- شاندیز گفت: پارسال راه­های روستایی در کشور 3500 کیلومتر توسعه داشته، باید به پیشرفت روستاها توجه شود زیرا این مناطق نقش مهمی در توسعه گردشگری و تولیدات کشاورزی کشور دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به جایگاه شهرستان طرقبه- شاندیز افزود: این منطقه به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری کشور نیاز به تامین اعتبار کافی دارد و در این خصوص پیگیری های لازم در حال انجام است.

آخوندی با اشاره به منابع مالی دولت برای پیشبرد اهداف راهسازی کشور گفت: برای نگهداری از 200 هزار راه موجود درکشور، سالانه هشت هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم .

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای توسعه راه ها و گسترش حمل و نقل، منابع مالی دولت کافی نسیت، لذا باید از حمایت بخش خصوصی استفاده کنیم که در حال حاضر این همکاری 70 درصد در بخش خصوصی و 30 درصد در بخش دولتی صورت گرفته است.

گفتنی است: روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، قطعه یک بزرگراه طرقبه- نغندر- شاندیز به طول 5/2 کیلومتر افتتاح شدٰ، این قطعه از بزرگراه قسمتی از 125 کیلومتر راه استانی است که در 15 شهر استان افتتاح شده است.

در این دوره از سفر وزیر راه و شهرسازی، از 236 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرستان مشهد رونمایی و قطعه های نیشابور و سبزوار هم از پروژه آزاد راه حرم تا حرم افتتاح شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: جاده ، گردشگر ، قیر ، وزیر راه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.