ايوبی در مراسم تقدیر از هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر:

افرادی كه نگرانی ايجاد كردند، بايد پاسخگو باشند

کسانی که از اکران «قصه‌ها» این اندازه نگرانی داشتند و نمایندگان مجلس که فکر می‌کردند این فیلم بیانیه سیاسی است باید پاسخگوی ایجاد نگرانی ها باشند.

به گزارش خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته مراسم تجلیل از هیات داوران و برگزار کنندگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر  و اهدای نشان هنر به 18 سینماگر با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از اهالی سینما در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در ابتدا علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر در این مراسم گفت: انشالله آنچه اتفاق می‌افتد برای همگی ما خیر و برای سینمای ایران میمون و مبارک باشد.

وی افزود: چند جلسه ای که به مناسبت جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد را مرور می‌کنیم؛ امسال برای اولین بار بخش بین الملل به شکل مستقل برگزار شد که این اتفاق مقدمات و کارشناسی‌هایی را نیاز داشت و آنچه دیدید ثمرهٔ تحلیل‌هایی بود که در رویکرد سازمان سینمایی برآن اصرار داشت تا سطح خود را با سینمای ایران گسترش دهیم و بخشی از سینما را بارورتر کنیم.

رضاداد ادامه داد: با استقرار دولت در سال ۱۳۹۲ مسولیت برگزاری جشنواره از مهرماه به بنده محول شد، بخش بین الملل یک بخش مؤثر و باید برای آن سرمایه گذاری موقر صورت می گرفت چرا که بخش بین الملل تحت الشعاع هیجانی سینمای ایران بود و رویکردهایش تثبیت شده نبود.

وی بیان کرد: نگرانی در طول این سال‌ها وجود داشت که آیا سینمای ایران می‌تواند فیلمی مناسب برای دعوت از بخش بین الملل داشته باشد؟ که این تابو امسال شکست.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: ما در دوره‌های گذشته می‌توانستیم به این ضعف اقرار کنیم که این حرکت را در گذشته می‌توانستیم انجام بدهیم اما ندادیم.

پس از سخنرانی علیرضا رضا داد از مرتضی رزاق کریمی، رضا درستکار، شادمهر راستین، نیما عباس پور، سعید نوری به عنوان اعضای هیات انتخاب سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و از جمال امید، ایرج تقی پور، جعفر صانعی مقدم، امیرحسین علم الهدی، سیف الله حمیدیان، فرجی، هوشنگ گلمکانی، مجید مسچی و شهرام مکری به عنوان هیات  انتخاب و داوری هنر و تجربه بخش سی و سومین جشنواره بین الملل فیلم فجر و از سید رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، نیکی کریمی، نگارجواهریان، مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی به عنوان هیات داوران بخش زنان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز  تقدیر شد.

همچنین از آرش امینی، سید احد میکاییل زاده، عزت الله علیزاده، منوچهر شاهسواری، کیوان کثریان و مریم نقیبی به عنوان برگزار کنندگان این دوره از جشنواره هم تقدیر به عمل آمد.

در ادامه حجت الله ایوبی نیز در این مراسم گفت: جلسه امشب به مناسبت تقدیر و تشکر از علیرضا رضا داد و همکارانشان من باب برگزاری سه دوره جشنواره است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره کار بسیار دشواری است که این اتفاق به خاطر سینما و عزمت فجر است و به طور طبیعی برگزاریآان دشوار بود.

ایوبی بیان کرد: این روزها رضاداد فشارها، دشواری‌ها و حاشیه هایی که شما می دانید را تحمل می‌کند و از این بابت باید از او تشکر و قدردانی کرد.

ریس سازمان سینمایی با اشاره به این مطلب که چندین طرح در دست اجرایی شدن داریم، افزود: هر آنچه خوب در حال اجرایی شدن است نیاز به همفکری شما دارد. کسانی که قدرت قلم دستشان است، بنویسند. من اهالی رسانه را دوست دارم حتی کسانی که قصد اذیت کردن دارند افرادی که می‌نویسند ایوبی و مشاورانش. دوران حلقه ای تمام شده، حکومت تغییر کرده همهٔ سینما مشاوران ما هستند و با گوش شنوا و عشق به حرفهای شما گوش جان می‌دهیم، قدر این فضای دوستی و صمیمیت را برای اعتلای فرهنگ کشور بدانیم.

ایوبی تصریح کرد: بنده متقاضی و داوطلب هیح سمتی نبودم و برای رسیدن به هیح جایگاه و مقامی گامی بر نداشتم این مسولیت را یک موهبت و نعمت دانستم.

وی اظهار داشت: خوشحال باشیم که اردیبهشت درخشانی داریم سینماها در حال بازگشایی هستند.

وی عنوان کرد: درد و دل دارم اما نمی‌خواهم مجلس را تلخ کنم، موج پدید آمده را حفظ کنیم کسانی که از اکران «قصه‌ها» این اندازه نگرانی دارند و نمایندگان مجلس که فکر می‌کردند این فیلم بیانیه سیاسی است. آن افرادی که نگرانی ایجاد کردند باید جواب بدهند و آیا می‌داند ارسال و مخابره این تصاویر به دنیا یعنی چه؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: قدر امنیت و آرامش را بدانیم که به طور حتم شما سینماگران می دانید. امیدوارم سال ۱۳۹۴ سال خوبی برای سینمای ایران باشد.

در ادامه حجت الله ایوبی با اهدای یک تابلوی سیاووشون از علیرضا رضاداد به خاطر برگزاری سه دوره از جشنواره فیلم فجر تقدیر و قدردانی کرد.

بنابراین گزارش علاوه بر تقدیر از هیات داوران جشنواره فیلم فجر، قرار بود مراسمی با عنوان اهدای نشان هنر به 18 سینماگر با حضور علی جنتی اهدا شود و به همین جهت به احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین دست، خسروسینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانیو هدیه تهرانی از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه درجه یک دربافت کردند.

کیومرث پوراحمد هنگام دریافت گواهینامه خود بر روی سن گفت: اهدای این جایزه خوشحال کننده و دوست داشتنی است، خوشحالم که فیلم سینمایی «قصه‌ها» در حال اکران است و آن افراد نابخرد که جلوی اکران این فیلم را گرفتند هم اکنون راحت می خوابن؟

هدیه تهرانی هم با وجود اینکه برای دریافت نشان درجه یک هنر دیر به مراسم رسید  اما بر روی سن آمد و گفتهمانطور که با تأخیر به این مراسم رسیدم و با تأخیر این جایزه را دریافت کردم برای همین تا رسیدن به افراد پیشکسوت بسیار فاصله دارم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: تجربهٔ ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی هنرمندان و سینماگران ما در برنامه‌هایشان با دولت همکاری کنند و دولت هم با انها همراهی کند باچه سرعتی کارهایشان پیش می‌رود من افتخار دارم که امضای من زیر لوح‌های تقدیر این عزیزان است.

وی ادامه داد: نکته ای که برای من مبهم وجای تأسف است اینکه این افراد با ۴۰ سال فعالیت د زمینه‌های مختلف چرا تاکنون این درجه خدمت به انها اهدا نشده است.

گفتنی است؛ افرادی چون نیکی کریمی، علیرضا زرین‌دست، محمد زرین‌دست، غلامحسین لطفی، رضا کیانیان، خسرو سینایی، عبدالله اسکندری، امیر قادری، کیومرث پوراحمد، علی معلم، اکرم محمدی، رضا میر کریمی، کیانوش عیاری، سیمون سیمونیان، احمدرضا درویش، فرشته طائرپور، ابوالحسن داوودی، علی ملاقلی پور وجمعی از هنرمندان در این مراسم حضور داشتند ضمن اینکه اجرای این برنامه هم فرزاد حسنی به عهده داشت.

شایان ذکر است؛ این مراسم غایبانی  هم داشت با توجه به اینکه  از کسانی چون مریلا زارعی، نگار جواهریان، هنگامه قاضیانی و شهرام مکری قرار بود تقدیر شود اما در این مراسم  حاضر نشدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار