مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از پر کردن 118 حلقه چاه غیر مجازامسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مرتضی عزالدین افزود: این پر کردن چاه ها  10 میلیون و 300 هزار مترمکعب در بخش آب های زیر زمینی صرفه جویی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روند انسداد چاه ها باید در شهرستان ها به ویژه رزن وکبودرآهنگ افزایش پیدا کند افزود: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از هوشمند سازی هزار و200 حلقه چاه  خبر داد و اظهار داشت: 300 حلقه چاه کارت آنها شارژ شده است که 60 درصد این تعداد کنتور از اعتبارات دولتی و بقیه با هزینه مالک نصب شده است که این روند به سرعت در حال انجام است.

عزالدین خاطر نشان کرد: با نصب کنتور های هوشمند آب و برق، کنترل بر روی چاه ها  دقیق تر می شود و میزان برداشت آب از منابع زیر زمینی دائماً رصد می شود.

وی وضعیت دشت های استان را همچنان نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: وضعیت همه دشتهای استان ممنوعه می باشند و از این بین وضعیت دشت کبودرآهنگ به مرحله بحرانی رسیده است.

مرتضی عزالدین  افزود:از ابتدای امسال تا کنون در شهرستانهای بهار 28 حلقه، تویسرکان 22حلقه، حلقه، کبودرآهنگ 17 حلقه، رزن 16 حلقه، همدان 14حلقه، ملایر 7، فامنین 6 حلقه، اسدآباد 5 حلقه و نهاوند 3 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی گفت: 17 گروه گشت و بازرسی به صورت شبانه روزی در دشت های استان فعالیت می کنند تا از حفر چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.