رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور از برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی غرب کشوردر نهاوند خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلامرضا جعفری گفت: این جشنواره با عنوان جشنواره انتظار جشنواره به مدت دو روز در 22 و 23 خرداد در استادیوم 15 هزار نفری علیمرادیان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات نزدیک به 400 ورزشکار روستایی و عشایری از استان‌های ایلام، لرستان،‌ کرمانشاه،‌ کردستان،‌ زنجان،‌ مرکزی،‌ همدان و شهرستان نهاوند حضور دارند افزود: ورزشکاران در بخش آقایان در رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی،‌ پنج‌گانه و کشتی سنتی زوران و بانوان ورزشکار در رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی و سه‌گانه با یکدیگر رقابت می کنند.

جعفری با اشاره به اینکه مانند سال گذشته این جشنواره که برای دومین بار به میزبانی نهاوند در سطح کشور برگزار می‌شود اظهار داشت: دلیل برگزاری این مسابقه به میزبانی نهاوند طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان و مرکزیت این شهرستان در غرب کشور است که آن را به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.


رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی کشور بیان کرد: مسابقات بومی و محلی در چندین رشته شامل تیراندازی، اسب‌سواری، دال پلان، کشتی، دو، هفت‌سنگ، دورنه، طناب‌کشی و چند بازی دیگر که به شکل بین‌المللی است با حضور استان‌های غرب کشور و باهدف اتحاد و ایجاد روحیه همدلی در بین اقوام مختلف به میزبانی نهاوند برگزار می‌شود.

جعفری گفت: در حال حاضر حدود 24 هزار روستای دارای دهیاری در کشور وجود دارد که با توجه به تنوع فرهنگی و قومیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستند.

نایب‌رئیس انجمن جهانی ورزش‌های سنتی افزود: بر اساس بخشنامه برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی غرب کشور، امتیازات رشته‌های تیمی و انفرادی در بخش زنان و مردان، تجمیع و به‌صورت واحد محاسبه و تیم‌های قهرمان این رقابت‌ها شناخته می‌شوند، همچنین به همراه هر تیم یک گروه موسیقی محلی در این مسابقات شرکت می‌کند.

جعفری بیان کرد: سال گذشته تیم شهرستان نهاوند در مسابقات بومی و محلی چندین مقام قهرمانی را در بخش آقایان و بانوان کسب کرد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، نهاوند ، میزبان ، بومی ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.