رئیس محیط زیست منطقه 5 از طرح ارتقاء بینش عمومی و سطح آگاهی جامعه در خصوص مسائل زیست محیطی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یقوب آجورلو رئیس محیط زیست منطقه 5 اظهار کرد: در سال 1386 با برگزاری اولین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست و تاسیس دبیرخانه دائمی کنفرانس محقق شده است. 
وی تصریح کرد: با توجه به انتخاب شعار جهانی محیط زیست در سال 2015 با عنوان ( هفت میلیارد آرزو، کره زمین، بهره‌برداری به همراه حفاظت)، شهرداری تهران همگام با این حرکت جهانی با انتخاب شعار هشت میلیون آرزو یک تهران آسمان آبی زمین پاک به استقبال این هفته رفته است. 

آجورلو تاکید کرد: اداره محیط زیست منطقه 5 به مناسبت گرامیداشت این هفته سعی دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص کاهش تولید و تفکیک پسماند، صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از طبیعت و با نصب بنرهای اطلاع رسانی، در سرای محلات و بوستان‌های سطح ناحیه و طراحی و توزیع تراکت در سطح منطقه 5 با ارتقا بینش عمومی و افزایش سطح آگاهی جامعه ، نگه‌داری محیط زیست به فرهنگ توانمند و کارا تبدیل نماید. 

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم پیاده روی، دوچرخه‌سواری و توزیع کیسه‌های تجدید پذیر از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته محیط زیست در سطح نواحی هفت گانه به اجرا در خواهد آمد. 

گفتنی است روز جهانی محیط زیست نخستین بار در سال 1972 از سوی سازمان ملل متحد در نشست سوئد به رسمیت شناخته شد و اولین کنفرانس این مناسب جهانی در کشور کینا و در سال 1987 برگزار شد و ایران هم عضو تعداد قابل توجهی از عنوان‌های بین المللی است که سعی داشته این مناسبت جهانی را حفظ کند. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار