سرپرست جدید فدراسیون شطرنج گفت: متاسفانه جاذبه‎های لازم برای حمایت باشگاه‎ها از رشته ورزشی شطرنج ایجاد نشده و این امر مشکل بزرگ برای تشکیل سازمان لیگ می باشد.

امیر حسینی در گفتگو باخبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شطرنج به عنوان علم هنر و تفکر خلاق نقش بسیار مهمی در زندگی شهروندان دارد، لیگ شطرنج نیز بسیار گسترده است اما متاسفانه جاذبه‏‎های لازم برای حمایت باشگاه‎ها ایجاد نشده است و این امر یکی از مشکلات فدراسیون در تشکیل سازمان لیگ می‎باشد. 
 
وی افزود: با حمایت نمادها و حامیان مالی و باشگاه ها ما می توانیم لیگ خوبی را تشکیل دهیم، در حال حاضر 300 مسابقه استانی در سراسر کشور برگزار می شود و فدراسیون از برگزاری اینگونه از مسابقات استقلال می کند و هدف آن جز پیشرفت و تقویت شطرنج در رده های مختلف سنی چیزی دیگری نمی تواند باشد. 
 
امیرحسینی در ادامه گفت: تلاش در راستای این چشم انداز برای پیشرفت شطرنج کشورمان و حضور در میادین مختلف بین المللی، برنامه ها و اهداف خوبی مشخص شده است، همکاری با آموزش پرورش و دانشگاه ها و ورزش کارگری و نیروهای مسلح تفاهم نامه ای تنظیم شده است تا شطرنج قهرمانی را ساماندهی کنیم و بهتر به وضعیت قهرمانان کشورمان برسیم. 
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر بودجه لازمی را در اختیار نداریم تا بتوانیم هزینه ملی پوشان را تقبل کنیم و یکی از حامیان اصلی ما در فدراسیون شطرنج خانواده ها می باشند و ورزش و بعضا با هزینه شخصی فرزندان خود را راهی مسابقات آزاد می کنند و یا مربی خارجی را به خدمت می گیرند. 
 
امیرحسینی در پایان خاطر نشان کرد: با برگزاری مسابقات گرند پری بانوان و دیگر مسابقات آزاد و مهم بین المللی در داخل کشورمان، و استخدام مربیان با تجربه خارجی و حمایت حامیان مالی و جذب آنها به شطرنج و ورود برندهای ایرانی و خارجی،بتوانیم فرصت خوبی برای جوانان و ورزشکاران ایجاد کنیم و با داشتن لیگ مناسب به اهداف و برنامه های خود برسیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار