بانوی ملی پوش شطرنج کشورمان گفت: نبود حامی مالی و مشکلات مالی و اقتصادی، باعث شد خیلی از مربیان خارجی قراردادشان را با فدراسیون شطرنج لغو و یا تمدید نکردند.

پورکاشیان: مشکلات اقتصادی مربیان خارجی را فراری دادآتوسا پورکاشیان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: البته نبود حامی مالی مشکلات زیادی را برای شطرنج کشورمان ایجاد کرده است و از طرفی هم در گذشته با گران شدن دلار و مشکلات اقتصادی خیلی از مربیان خارجی قراردادشان را با فدراسیون لغو و یا تمدید نکردند.
 
وی اظهار کرد: به نظر من با آمدن سرپرست جدید و موقعیت حساسی که شطرنج دارد و با کمک وزارت ورزش و وجود حامی مالی باید امیدوار بود که در رده سنی نونهالان و بزرگسالان بتوانیم مربیان خوبی را به خدمت بگیریم تا شطرنج بازان کشورمان به راحتی بتوانند در مسابقات مختلف شرکت کنند.
 
پورکاشیان افزود: بیشتر ملی پوشان با هزینه شخصی خودشان مربی می‌گیرند و فدراسیون هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، فدراسیون فقط مسابقات جهانی را مدنظر دارد و برای اعزام مسابقات آزاد با ملی پوشان همکاری نمی‌کند و به همین خاطر ما مجبور هستیم با هزینه شخصی خودمان راهی این مسابقات شویم.
 
ملی پوش شطرنج کشورمان در ادامه گفت: از امیر حسینی سرپرست فدراسیون تقاضا دارم تا با برگزاری مسابقات آزاد یا جهانی در داخل کشورمان و دعوت از اساتید خارجی حداقل هزینه‌های ملی پوشان و شطرنج بازان کشورمان را کاهش دهد و با این امر پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.
 
پورکاشیان در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من توسعه مدارس شطرنج اگر در اولویت قرار بگیرد فوق العاده خواهد بود و اگر به مدارس ایران راه پیدا کند تحقیقات نشان داده است که 20 تا 30 درصد باعث پیشرفت در دروس دیگر هم خواهد شد و الان در حال حاضر در مدارس کشور ارمنستان رشته شطرنج اجباری می‌باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار