پيش بيني می شود امسال بیش از 200 تن کلزا از زمین های کشاورزی این قائم شهر تولید شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر در حاشیه بازدید از انجام نخستین برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان قائم شهر گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا این شهرستان در سال زراعی امسال بالغ بر 100 هكتار است که پيش بيني می شود بیش از 200 تن محصول از این زمین ها تولید شود.

فرهادی افزود:بذر رقم هايولا 401 به عنوان رقم زودرس و مخصوص زمین های شاليزاري است که بین کشاورزان کلزاکار این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه مرکز خرید این شهرستان بعد از تشخیص سلامت محصول با رعایت

دستورالعمل، موظف به تحویل محصول دانه کلزا از کشاورزان است ،تصریح کرد: باید از اعمال سلیقه در تحویل محصول پرهیز کرده و مراکز خرید کلزا با بهره برداران کلزا کار در خرید همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: هر کیلو گرم دانه کلزابه قیمت 2 هزار و 200 تومان در مرکز خرید از بهره برداران خریداری می شود.

فرهادی با بیان اینکه کشت کلزا به عنوان کشت دوم در مازندران از سوی بهره برداران صورت می گیرد افزود: کلزا در توسعه پایدار کشاورزی و اشتغالزایی مولد و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد.

وی از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی پروژهffs برنج با عنوان نحوه صحیح مصرف کود در زمین اصلی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این کلاس آموزشی با حضور 27 بهره بردار در روستای ریکنده شهرستان قائم شهر برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر بر نقش موثر آموزش و ترویج و استفاده از شیوه های نوین در جهت تصحیح روش های کاشت، داشت و برداشت تاکید کرد و گفت:در این دوره آموزش های لازم در خصوص چگونگی نحوه صحیح مصرف کود در زمین اصلی به کشاورزان آموزش داده شد.

فرهادی افزود: مصرف کود پتاس در مرحله وجین دوم و کود روی به صورت محلول پاشی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در زمین اصلی بعد از پره دوم کود پاشی ( کودهای ازته و فسفره) پره سوم نیز باید صورت گیرد تا با خاک مخلوط شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: کودهای ازته و فسفره 10 روز بعد از نشا در مزرعه پر آب ریخته و سپس محل ورود و خروج آب را بسته تا در خاک نفوذ کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.