رئیس جمهور سودان اعضای کابینه دولت جدید را تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ "عمر البشیر،" رئیس جمهور سودان، دولت جدید خود را معرفی کرد و "ابراهیم غندور،" دستیار پیشین را در پست وزارت امور خارجه این کشور قرار داد. سرپرستی وزارت دفاع به "مصطفی‌عثمان عبید" و وزارت نفت و گاز به "محمد زائد" رسید.

"عمر البشیر" سه شنبه پیش برای یک دوره پنج ساله دیگر ریاست دولت سودان را در اختیار گرفت و رسما سوگند یاد کرد. او در سخنرانی مراسم تحلیف، از همه نیروهای سودانی برای مشارکت در مذاکرات صلح داخلی دعوت کرد و گفت رئیس‌جمهور همه سودانی ها‌ خواهد بود. "بشیر" در این سخنرانی وعده داد سودان دوره جدیدی را آغاز می‌کند ، روابط با غرب اصلاح می‌شود و صلح در این کشور برقرار خواهد شد.

کمیته عالی انتخابات سودان مه امسال (اردیبهشت) اعلام کرد "عمر البشیر" با کسب 94.5 درصد از کل آراء یک بار دیگر رئیس جمهور سودان انتخاب شده است. انتخابات ریاست جمهوری سودان 13 آوریل ( 24 فروردین) با مشارکت 16 نامزد برگزار شد که مهمترین و مشهورترین آنها "عمر البشیر" بود.

عمر البشیر 71 ساله از 1989 (1368) ریاست‌جمهوری سودان را به عهده دارد و دوره جدید، پنجمین دوره ریاست‌جمهوری وی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار