رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند گفت:درشهرستان هوراند هر ساله 81 تن سماق خالص تهیه و به بازار عرضه می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ تاج الدینی گفت:  درشهرستان هوراند هر ساله 81 تن سماق خالص تهیه و به بازار عرضه می شود.

وی گفت: در راستای توسعه کشت سماق در شهرستان هوراند با تخصیص اعتبار بر این امر، در 200 هکتار از اراضی 45 هزار اصله نهال سماق کشت شده است و 500 متر نیز حصار کشی با نبش و سیم خاردار را نیز برای محصور نمودن  قسمتی از اراضی کشت شده انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند، گفت: با توجه بر اینکه شعار هفته منابع طبیعی در دو سال گذشته منابع طبیعی با مردم برای مردم بود، در شهرستان هوراند این شعار تحقق یافته چرا که تمامی فعالیت های منابع طبیعی شهرستان هوراند با مشارکت اهالی روستاها انجام می پذیرد بطوری که کشت نهال در عرصه های ملی با درخواست اهالی روستاها و از طریق همکاری و حفاظت از سوی آنها انجام می پذیرد که برای مجموع اقدامات از قبیل خرید نهال و کشت آن و حصارکشی مبلغ 900 میلیون ریال هزینه شده است.

تاج الدینی گفت: با توجه بر اینکه شهرستان هوراند دارای 3 ذخیره گاه مصوب جنگلی بوده و گونه های نادری از جمله ارس، سرخدار و سماق را دارا می باشد برای حفاظت از این ذخیره گاه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی در تلاش بوده با ایجاد پاسگاه حفاظتی از آن حفاظت کند.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.