سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر، از وجود 220 هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان های اهر و هوراند خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،نورالدین برقی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: از این میزان هکتار، 206 هزار هکتار را مراتع و 14 هزار هکتار را جنگل ها تشکیل می دهد.

وی، افزود: درخت سرخدار به عنوان نادرترین و کمیاب ترین درخت در شهرستان هوراند وجود دارد.سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر، گفت: در حوزه های آبریز دغلیان و قوری چای طرح های آبخیزداری در حال اجراست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر گفت: امسال 10 هزار اصله نهال صنوبر بین روستائیان حوزه سد ستارخان اهر و همچنین بذر قره یونجه در روستاهای حوزه سد ستارخان اهر توزیع شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر، گفت: در اوایل امسال نیز در شهرستان هوراند در 70 هکتار نهال سماق کشت شده است.

وی گفت: امسال نیز طرح های حفاظت از جنگل ها و مراتع در شهرستان های اهر و هوراند اجرا خواهد شد.
برقی با اشاره به اهمیت جنگل ها و مراتع برای انسان ها و محیط زیست گفت: از شهروندان و مسافران که قصد سفر به مناطق جنگلی و مراتع شهرستان های اهر و هوراند و به خصوص پارک جنگلی فندقلو در شهرستان اهر دارند انتظار داریم در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنند و از تخریب و آتش زدن آنها اجتناب کنند تا از این مواهب خداوندی همگان و آیندگان بهره مند شوند.
 انتهای  پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.