رئیس شورای مشاوران استان کرمان گفت: از آذرماه سال گذشته همزمان با تاکید استاندار بر تشکیل شورای مشاوران جوان تا کنون 60 دستگاه اجرایی و 15 فرماندار مشاور جوان خود را معرفی کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،حسین صفریان در نشست استاندار کرمان با جوانان که در تالارشهید مرتضوی استاندار برگزار شد، افزود: هدف از این اقدام تبیین نقش و جایگاه جوانان در دستگاه هاست که جزو اولویت های کاری ماست.

وی با اشاره به اینکه در این شورا هشت کمیته را تشکیل شده ، گفت: در انتخاب جوانان کاری به گرایش های سیاسی آنها نداشته و فقط تخصص آنها مد نظر بود.

رییس شورای مشاوران جوان استان کرمان تصریح کرد: همچنین تکمیل بانک اطلاعاتی از جوانان فعال استان مورد تاکید استاندار کرمان قرار دارد.

صفریان با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح جایگزین پروری هستیم، گفت: عدم اعتماد به جوانان،حلقه مفقوده بین کار و تخصص جوانان و انتصاب مدیرانی خارج از جوانان است.

صفریان قوانین مزاحم را بزرگترین معضل پیش روی جوانان و مسوولان دانست و ادامه داد: جوانان به دنبال کارآفرینی هستند و می دانند دولت نمی تواند همه جوان ها را استخدام کند به همین دلیل باید فرهنگ کارآفرینی گسترش یابد.

وی افزود: نخستین راهکاری که مد نظر ما بود برگزاری این همایش و نمایشگاه دستاوردهای جوانان است.

در ادامه این همایش از وبگاه شورای مشاوران جوان استانداری کرمان رونمایی شد.

این وبگاه با عضو گیری موقعیتی را برای جوانان فراهم می کند که بتوانند ایده های خود را در آن به ثبت برسانند و ایده های آنها به سازمان مربوطه ارجاع داده می شود.همچنین جوان ها در این وبگاه می توانند حرف های خود را به صورت مستقیم با استاندار در میان بگذارند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.