معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: 50 بنیاد خیریه در دانشگاه‌های کشور در حال شکل گیری است و یک بنیاد تحت عنوان بنیاد حمایت از حامیان علم و فناوری را در برنامه‌های خود خواهیم داشت.

محمد حسین امیر معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به 50 بنیاد خیریه که در دانشگاه‌ها در حال شکل گیری است اظهار کرد: 50 بنیاد خیریه در دانشگاهها در حال شکل گیری است و یک بنیاد مرکزی تحت عنوان بنیاد حامیان علم و فناوری کشور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به کمبود و محدودیت‌ منابع یکی از برنامه‌های اساسی و راهبردی وزارت علوم در حال حاضر استفاده از ظرفیت‌های خیرین و واقفین است.

امید تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون متر مربع پروژه عمرانی نیمه کاره در دانشگاه‌ها وجود دارد که با اعتبارات فعلی وزارت علوم 15 سال برای تکمیل این طرح‌ها طول می‌کشد.

معاون مالی و اداری وزارت علوم خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت علوم در شرایط فعلی این است که با مشارکت مردمی و کمک خیرین بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: در حوزه آموزش عالی متاسفانه در این چند سال از مشارکت‌های مردمی به صورت هدفمند و سیستماتیک استفاده نشده است.

امید بیان کرد: اقداماتی از این قبیل را به شکل دولتی نمی‌توان پیش برد و اعتقاد راسخ این است که مردم اجتماع تشکیل دهند و با محوریت آنها بتوانیم بنیادهایی در دانشگاه‌ها داشته باشیم و در راستای آن از دانشگاه‌ها حمایت کنیم.

معاون مالی و اداری وزارت علوم تصریح کرد: تا چند سال پیش تعداد تشکل‌های خیرین بیشتر از 5 تشکل نبود ولی دردو سه سال اخیر با تاکید و اهمیتی که در برنامه‌های وزارت علوم دارد خوش بختانه در این حوزه هیچ خللی به وجود نیامده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار