قائم مقام معاون علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت گفت: هر چند بودجه بخش پژوهشی 80 میلیارد تومان است ولی با توجه به هزینه‌های بالای این بخش، این بودجه برابر با صفر است.

شاهین آخوندزاده قائم مقام علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به بودجه کم بخش پژوهش اظهار داشت: امسال در مقایسه با سال 93 افزایش بودجه‌ای خاصی در حوزه پژوهشی نداشته‌ایم که این برای بخش با اهمیت پژوهشی بسیار آسیب رسان است.

وی به بودجه حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: در سال قبل بودجه حوزه پژوهش 76 میلیارد تومان بود و امسال این بودجه 80 میلیارد تومان است که اگر میزان تورم سالیانه را هم در نظر بگیریم، رشد بودجه در این بخش نه تنها صفر بلکه رشد منفی نیز داشته است.

آخوندزاده گفت: تامین مواد اولیه و تجهیزات لازم پژوهشی، هزینه بر است. همچنین دسترسی به منابع و کتابهای دیجیتالی که وزارت بهداشت برای کلیه دانشگا‌هها تامین کرده است، سالانه 10 میلیون یورو هزینه نیاز دارد.

وی تاکید کرد:‌ امسال وزارت بهداشت هزینه‌های دسترسی به منابع دیجیتالی را برای کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور تامین کرده است که این می‌تواند شروع بسیار خوبی جهت ارتقا و اعتلای پژوهشی در کشور باشد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار