حلالی:تا زمانی که رابطه بازی در پرسپولیس باشد نتایج ضعیف ادامه دارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت:تا زمانی که شایسته سالاری در پرسپولیس وجود نداشته و رابطه ها در این تیم حکم فرما باشد نتایج ضعیف ادامه دار است.

اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران در گفت وگو با خبر نگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:استاندارد تیم فوتبال  پرسپولیس در مقابل تیم حرفه ای الهلال زیر صفر بود و از شکل بازی این تیم در تهران مشخص بود که سرخپوشان در ریاض روز جهنمی‎ای را در پیش خواهد داشت و بازنده مطلق است وخدا را شکر می‎کنم که داور ازبکستانی بازی را به پایان رساند زیرا که احتمال خوردن گل های بیشتر وجود داشت .در واقع سرخ پوشان شب گذشته فاقد هر گونه برنامه تاکتیکی و توانی برای حمله به سوی دروازه الهلال بودند .در این مسابقه نه تنها فوتبال آبرومندی از پرسپولیس شاهد نبودیم بلکه رفتار حرفه‎ای را نیز از بازیکنان این تیم ندیدیم.
 
وی با اشاره به انتقاد برخی از کارشناسان از بازیکنانی مانند خالقی فر و  بابک حاتمی ابراز داشت:جام باشگاه های آسیا جایی برای تجربه اندوزی نیست و باید با بازیکنانی وارد این مسابقات شد که تجربه وتوانایی لازم شرکت در بزرگ ترین رویداد باشگاهی آسیا را داشته باشند.برخلاف نظر برخی از  کارشناسان نمی توانم انتقادی از رضا خالقی فر و بابک حاتمی داشته باشم چرا که کادر فنی به دلیل نبود بازیکنان با کیفیت مجبور به استفاده از امثال این بازیکنان می‎شود  واین نفرات در صورتی در تیم پرسپولیس جواب می‎دهند که در کنارشان بازیکنانی باتجربه حضور داشته باشند تا در صورت اشتباه این جوانان اشتباهات آنها را جبران کنند.  
 
حلالی افزود :تا زمانی که روابط در تیم پرسپولبس باقی بماند و شایسته‎ها جایی در این تیم نداشته باشند نتایج ضعیف ادامه خواهد داشت. بابد شایسته سالاری را در باشگاه پرسپولیس رواج داد. تیم های سپاهان، فولاد، ذوب آهن و نفت تهران با الگو قرادادن باشگاه‎های مطرح دنیا در حال اوج گیری هستند در شرایطی که با جایگزین شدن روابط به جای ضوابط در باشگاه پرسپولیس روز به روز شاهد صعف این تیم هستیم. 
 
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه این گفتگو بیان کرد : پرسپولیس از ابتدای این فصل شرایط کلی یک تیم را نداشت. چه از نظر گرفتن بازیکنان با کیفیت و چه از لحاظ به خدمت گیری کادر فنی توانمند. تمامی این موضوعات به مدیریت باشگاه بر می گردد. مدیران این باشگاه در زمان نقل و انتقالات تابسنانی خود را در این بازار پنهان  کردند و در زمان یارگیری نیم فصل نیز با عدم حضور حمیدرضا سیاسی فرصت مناسب برای جذب بازیکن از بین رفت و تیم تنها با چهارده، پانزده بازیکن که اکثر آنها کیفیت فنی لازم را نداشتند فصل را ادامه داد. در کنار این موضوعات مسئله واگذاری بیشترین ضرر را به پرسپولبس وارد کرد.

رویانیان 110 کارمند را به استخدام پرسپولیس درآورد!
حلالی در ارتباط با ساختار مدیریتی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت:ساختار غلط مدیریت باشگاه پرسپولیس باعث شده است که هیچ گونه نظارتی بر عملکرد مجموعه این باشگاه نباشد.در زمان حضور رویانیان شاهد بودم که وی 110 نفر را به اسم کارمند به استخدام باشگاه درآورده است در حالی که به هر اتاقی می خواستم وارد شوم در آن اتاق قفل بود و بعضی از کارمندان اغلب روزهای هفته را در محل کار خود حضور نداشتند .این نشان از بی کفایتی دوستان در برخورد با کارکنان بود.این در مورد بازیکنان هم صادق است.در حالی که باید با بازیکنان طوری قرارداد بست که آن ها در صورت ارائه کیفیت لازم تمام مبلغ قرارداد خود را دریافت کنند.البته در تیمی که سرمربیان کنونی تیم های پایه نفرات خود را با یک تلفن جابه جا می کنند وقوع این مسائل طبیعی است.
 
در تیم پایه پرسپولیس رایگان کار کردم
مربی سابق تیم های پرسپولیس افزود :در زمان حضورم در تیم های پایه پرسپولیس کاملا رایگان کار کردم .در آن زمان برنامه هایی را به رویانیان تحویل دادم که وی هیچ یک از آن ها را عملی نکرد.می خواستیم با جذب جوانانی چون طارمی،عالیشاه و میلاد غریبی برای تیم دوم پرسپولیس و قرار دادن آن ها در کنار سایر بازیکنان تیم امید چون فرشاد احمدزاده و روح الله سیف اللهی تیم دوم باشگاه را در مسابقات دسته دوم باشگاه های کشور شرکت داده و این بازیکنان را با عبور دادن از مسیری درست به صورت رایگان در اختیار تیم بزرگسالان قرار دهیم اما هیچ حمایتی از این برنامه ها نشد و من دست تنها مشغول جمع آوری کمک های مالی برای تیم های پایه پرسپولیس بودم و حتی پول آب معدنی این تیم را نیز خودم می دادم .بازیکنی در تیم جوانان پرسپولیس به نام شهریار فخیمی وجود داشت که چهار بار هزینه عمل جراحی‌اش را پرداخت کردم و پس از سه سال دوندگی در باشگاه پرسپولیس گوشه‌ای از آن را دریافت کرم.
 
بازیکنان کنونی فقط به فکر پول هستند
حلالی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی اگر بازیکنی هم از تیم های پایه بتواند خود را به تیم اصلی برساند با دیدن شرایط مالی بازیکنان بزرگسال مسیر پیشرفت خود را گم می‌کند زیرا که اصولی تربیت نشده و تنها به فکر درآمد زایی از راه فوتبال است .
 
پیشکسوت سرخ پوشان پایتخت ادامه داد:بازیکنانی چون فرشاد احمدزاده و روح الله سیف اللهی که من برای تیم پرسپولیس تربیت کردم اکنون به ستارگان سایر تیم ها تبدیل شده و برای خرید آن ها باید رقم میلیاردی پرداخت.در حالی که اکنون در پرسپولیس نفراتی را می بینیم که مربیان حتی برای استفاده از آن ها به عنوان بازیکن تعویضی در بازی دوستانه مقابل یک تیم دسته سومی دست و دلشان می لرزد.

پرسپولیس با تیم امید خود هم هشتم می‌شد!
حلالی در مورد نتایج ضعیف این فصل پرسپولیس ابراز داشت:به نظر من پرسپولیس می توانست با استفاده از نفرات تیم امید خود این نتایج را کسب کند،جایگاه هشتم لیگ را به دست آورد ونیازی هم به دادن رقم های میلیاردی به بازیکنان کنونی این تیم نبود زیرا که با بهره‌گیری از این نفرات می توان در طول سه سال تیمی را آماده کرد که حتی قدرت قهرمانی در آسیا را داشته باشد وبا استفاده از مربیان جوان آینده‌ای روشن برای تیم پرسپولیس ساخت ولی اگر می خواهیم در کوتاه مدت به نتیجه ایده آل برسیم باید با درست هزینه کردن بازیکنان لایق،کادر فنی با دانش و مدیدیت سیستماتیک را به بدنه باشگاه تزریق کرده تا از طریق بتوان در مسیر درست قرار گرفت و امید به نتیجه گیری داشت.

با مربیان جوان، فوتبال ایران را می‌توان ساخت
پیشکسوت سرخ پوشان پایتخت در پایان این گفت وگو افزود:استخدام برانکو ایوانکوویچ دیگر تصمیم اشتباه مدیران باشگاه در این فصل بود زیرا برانکو دیگر انگیزه‌ای برای آموزش به جوانان ندارد.در حالی که تنها چند بازی تا پایان فصل باقی مانده بود می‌شد با اعتماد به مربیانی جوان چون حسین عبدی  مربیان بزرگی را برای آینده پرسپولیس ساخت.شرایطی که تیم‌های ذوب آهن و نفت تهران با بها دادن به یحیی گلمحمدی و منصوریان ساختند را با وضعیت این مربی در پرسپولیس مقایسه کنید تا متوجه خیلی از واقعیت‌های باشگاه پرسپولیس شوید .جالب این جاست که اکنون هواداران پرسپولیس آرزوی داشتن مربی چون گل محمدی را دارند .درخشش مربیان جوان چون منصوریان ،تارتار ،کمالوند ،خطیبی و گلمحمدی را ببینید تا متوجه استعدادهای مربی‌گری در ایران شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار