دادگاهی در مصر اعلام کرد رژیم اشغالگر قدس را تروریست نمی‌داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از هاآرتص، دادگاهی درمصر اعلام کرد رژیم صهیونیستی را دارای ساختار تروریستی نمیدانیم. این دادگاه اعلام کرد اختیارات قانونی برای بررسی  دادخواست تروریستی بودن رژیم صهیونیستی را ندارد. این دادخواست را "کانون حقوق بشر و آزادی ندال"  علیه رئیس جمهور، وزیر خارجه و وزیر دفاع  مصر مطرح کرده است. این کانون خواستار صدور حکمی مبنی بر شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی تروریستی شده است. همچنین این کانون تقاضای بررسی موارد نقض حقوق بشر را به وسیله ی رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.
دیگر خواسته  "کانون ندال،" توقف  فروش مجله فرانسوی "شارلی ابدو" و روزنامه "آزادی" مصر به دلیل هتک حرمت به پیامبر اسلام (ص) است.
دو سال پیش دادگاه اداری قاهره اعلام کرد صلاحیت بررسی طرحی مبنی بر فسخ معاهده صلح 1979 میان مصر و رژیم صهیونیستی را ندارد. احتمال تغییر این معاهده از سال 2011 مورد بحث بوده است. علیرغم تلاش برای تغییر معاهده صلح 1979 ، محمد مرسی، رئیس جمهور وقت مصر، تغییری در این معاهده ایجاد نکرد. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور کنونی مصر، پیش از انتخابات ریاست جمهوری تمایل خود را برای ایجاد تغییراتی در این معاهده اعلام کرده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار