عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امام موسی صدر، پرورش یافته راستین مکتب امام خمینی(ره) و تجسم اندیشه آزادی‌طلبی، عدالت‌خواهی و مبارزه انقلابی است.

"عوض حیدرپور" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نزدیکی چهاردهم خرداد سالروز ولادت امام موسی صدر، موضوع ربوده شدن ایشان را یکی از دردناک‌ترین موضوعات مورد دغدغه جمهوری اسلامی دانست و گفت: امام صدر، یکی از برجسته‌ترین و مبارزترین شاگردان مکتب امام خمینی(ره) و تجسم راستین اندیشه آزادی‌طلبی، عدالت‌خواهی و مبارزه انقلابی در راه نیل به اهداف عالی اسلامی است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های مستمری که جمهوری اسلامی ایران تا کنون برای پیگیری قضیه ربوده شدن امام موسی صدر داشته است نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، نسبت به موضوع ربوده شدن امام صدر حساسیت زیادی دارد زیرا برای ایشان احترام و جایگاه خاصی قائل است.
 
وی تصریح کرد: تشکیل چند کمیته تخصصی از سوی جمهوری اسلامی از ابتدای وقوع حادثه ربایش امام صدر تا کنون برای پیگیری موضوع، دلالت بر دغدغه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع دارد که امیدوار هستیم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و در آینده‌ای زود، شاهد خبری خوش از وضعیت امام صدر باشیم.
 
حیدرپور در پایان گفت: لبنانِ امروز به امام موسی صدر بسیار مدیون است زیرا ایشان، هویت و عزت تاریخی شیعیان این کشور را به آن‌ها بازگرداند و پرچمدار حرکت گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب در آن کشور بود و بعلاوه، کمک‌های شایسته‌ای نیز به جریان مقاومت در جنوب لبنان کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار