اشتغال بیشترین درخواست 111 های اعلام شده به سامانه

استاندار تهران در حاشیه مراسم افتتاح سامانه سامت گفت: سامانه سامت با توجه به سفرهای ریاست جمهوری افتتاح می شود و تا کنون اشتغال بیشترین درخواست های مردمی بوده است.

اشتغال بیشترین درخواست 111 های اعلام شده به سامانهبه گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، هاشمی استاندار تهران در حاشیه مراسم افتتاح سامانه سامت در جمع خبرنگاران گفت: سامانه سامت به منظور ارتباط مستقیم مردم با دولت به ویژه در زمان سفرهای استانی ریاست جمهوری است. بدین منظور که مردم نظرات، درخواست‌های خود را به طور مستقیم و به سرعت اعلام کنند.

استاندار تهران در ادامه افزود:‌سامانه سامت متشکل از 1500 تن عوامل اجرایی است که 1000 نفر آن‌ها اپراتورها هستند که به صورت سه شیفت پاسخگوی مردم هستند. مردم پس از تماس با سامانه 111 و اعلام نظر یا درخواست خود یک کد رهگیری دریافت نموده که این امر منجر به تسریع در دریافت پاسخ‌ها است.

وی تصریح کرد: این سامانه در طول سال فعال است اما در زمان سفر ریاست جمهوری به استان‌ها، تا 24 ساعت پس از پایان سفر به صورت ویژه و اختصاصی پاسخگوی مردم خواهد بود.

هاشمی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان‌های استان تهران، بیان داشت: ریاست جمهور از فردا 8 صبح در ورزشگاه شهید ثمری سه راه مارلیک با مردم دیدار خواهند داشت. سفر استانی رئیس جمهور به سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار استان تهران انجام می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به بیشترین درخواست‌های ارسال شده به سامانه 111 یادآور شد: اشتغال، آلودگی هوا و درخواست وام بانکی، مهمترین درخواست‌های مردم به این سامانه بوده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به دولت تک نرخی شدن بنزین و احتمال افزایش قیمت‌‌ها اظهار داشت: دولت مجری قانون است و قانون را اجرا می‌کند و بر اساس قانون باید قیمت بنزین فوق قیمت خلیج فارس باشد. دولت کار اضافه را انجام نمی‌دهد، بلکه در حال اجرایی کردن قانون است.

وی تصریح کرد: در مورد قیمت‌ها وزارت کشور و استانداری ورود پیدا خواهند کرد.

هاشمی  گفت: قطعا از افزایش بی رویه قیمت در حمل و نقل جلوگیری خواهیم کرد، البته آن چیزی که برای ما در درجه اولویت قرار دارد، خودرو‌های عمومی است. خودروهای شخصی را خود مردم باید رعایت کنند و درخواست می‌کنیم که در حق مردم اجحاف نشود.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است گفت: تجربه نشان داده کسانی که نامزد انتخابات می‌شوند برای مطرح کردن خودشان تهییج ایجاد می‌کنند لذا دستورالعمل‌هایی در این زمینه مطرح شده تا شاهد اینچنین موضوعاتی نباشد.

وزیر کشور در ادامه به موضوع کنکور سراسری و برگزاری آن اشاره کرد و افزود: بزرگترین آسیب اجتماعی در نظام آموزش عالی در این مقدمه استوار است که نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است حال این سئوال مطرح می‌شود که آیا از این نیروی انسانی بهره‌برداری مناسب می‌شود.

وی در خصوص مسئله حاشیه نشینی تاکید کرد:  حاشیه نشینی و راه‌حل ‌های آن بسیار پیچیده است، زمانی می‌گفتند باید حاشیه نشینی را از بین ببریم ولی تجربه نشان داده که تخریب آنها درست نیست بلکه باید ساماندهی شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: اگر ساماندهی بدون توجه به مبدأ و مهاجرت باشد سبب تسریع افزایش جمعیت در شهرها می‌شود این مکان‌ها می‌تواند موجب تحریک و تهیج شود ولی احقاق حق ساکنان آنها وظیفه ما است و توجه به اینکه مسئله حاشیه نشینی دارای ظرافت است نگاه سیستمی جامع و مستمر باید در این زمینه حاکم باشد.

وزیر کشور به تعطیلی 13 میلیون دانش آموز مدارس در تابستان اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه فکری شود تا بتوانیم اوقات فراغت مناسبی برای این زمینه داشته باشیم.

رحمانی فضلی در مورد استفاده از سواحل نیز بیان داشت: سال پیش خوشبختانه 50 درصد تلفات غرق شدگی با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی کاهش یافت. 

وزیر کشور در پایان گفت: رعایت شئونات اسلامی در تابستان نیز مورد توجه قرار دارد که سال قبل با هماهنگی دستگاه‌ها با فضای مناسب‌تری مواجه بودیم امسال نیز لازم است این موضوع در دستور کار باشد همچنین مسئله ماه رمضان و روزه‌داری به عنوان یک عمل جامع مسلمین باید مورد توجه همگان باشد لازم است آثار فرهنگی و اجتماعی آن را ببینیم و اقدامات لازم را انجام دهیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار