استاندار تهران با اشاره به نزديك شدن به روز جهاني مساجد از همكاري استانداري براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين روز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی یاشگاه خبرنگاران ،جلسه شوراي امور مساجد با حضور استاندار تهران،معاون سياسي و اجتماعي استانداري،رييس مركز رسيدگي به امور مساجد و معاونان وي و ساير اعضا برگزار شد.

استاندارتهران در اين جلسه بر رسيدگي بيشتر به امور مساجد و به روز بودن ائمه جماعات در مساجد تاكيد داشت و گفت: جذب جوانان در مساجد يكي از اهداف اساسي است و در ماه مبارك رمضان شاهد حضور جوانان به خصوص حضور فعال در غبار روبي و استقبال از ماه مبارك رمضان بوديم.

سيدحسين هاشمي با تاكيد بر لزوم توجه به زيباسازي مساجد براي جذب مردم گفت: لازم است طرح هماهنگي ميان همه مساجد استان در نظر گرفته شود تا به شكل يكپارچه زيباسازي مساجد در دستور كار قرار بگيرد.

استاندار تهران افزود: در تهران فقط دو مسجد وجود دارد كه از نظر زيبايي ويژگي هايي دارد كه مهمانان خارجي مي توانند در آن حاضر شوند و لازم است با توجه بيشتر تعداد اين مساجد بيشتر شود تا هم جذابيت داشته باشد و هم جوان با احساس شعف بيشتري به مساجد جذب شود.

وي اتحاد نظر ميان هيات امنا،بسيج و ائمه جماعات را يكي از محورهاي مهم در پيشرفت مساجد عنوان كرد و گفت: در برخي از موارد اختلاف نظر مانع رسيدگي به امور مساجد است  به ويژه در شهرستان ها بايد مورد توجه باشد و اين موضوع تنها اختصاص به تهران ندارد.

استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش به بهره برداري از صحن شبستان حضرت زهرا(س) اشاره كرد و گفت: بيش از يك سال قبل قرار بود اولين صحن به نام حضرت زهرا(س) در 85 هزار متر مكعب و در 4 طبقه بهره برداري شود كه پيشرفت ها خوب است و اميدواريم تا پايان سال 94 بهره برداري شود.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نزديك شدن به روز جهاني مساجد از  همكاري استانداري براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين روز خبر داد.

در ادامه اين جلسه اقدامات مساجد استان در ماه مبارك رمضان مورد ارزيابي اعضا قرار گرفت و معاونت برنامه ريزي و بودجه استانداري گزارشي از همكاري هاي استانداري با مساجد استان ارايه داد.

همچنين براي روز جهاني مساجد تصميماتي گرفته شد و مقرر شد همايش بزرگي در استان تهران براي بزرگداشت اين روز برگزار شود.

ساماندهي اعتبارات بخش ديگري از موضوع اين جلسه بود كه قرار شد اعتبارات بيشتري در جهت تكريم مساجد و رسيدگي به امور مساجد از جمله زيباسازي و تنظيف محيط آن از سوي استانداري در نظر گرفته شود.

رييس مركز رسيدگي به امور مساجد هم در اين جلسه با بيان اينكه امسال دهه تكريم و غبارروبي مساجد با كيفيت بهتري برگزار شد، گفت: امسال اطلاع رساني و فعاليت رسانه ها كمك زيادي كرد و اتفاقات متفاوتي رقم زد.

حجت الاسلام  والمسلمين محمدجواد حاج علی اکبری با ابراز خشنودي از همكاري صميمانه استانداري تهران در حمايت از رسيدگي به امور مساجد گفت: شاهد همكاري و پيگيري هاي خوب استانداري در برگزاري دهه تكريم و امور مساجد هستيم كه اين موضوع از سوي فرمانداران در شهرستان ها قابل توجه است.

در اين جلسه در گزارشي به كمك سه ميليارد توماني به مصلي ها و مساجد بزرگ استان از سوي استانداري تهران اشاره شد.

همچنين در اين جلسه لزوم بروز رساني كتابخانه مساجد،توجه به ظاهر و محيط داخلي مساجد و رسيدگي به مساجد نيمه كاره استان از جمله اينكه 35درصد از مساجد غرب تهران نيمه ساخته است مورد تاكيد اعضا قرار گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار