181 باند ترور در غرب چین متلاشی شد

نیروهای امنیتی چین 181 باند ترور را در غرب این کشور متلاشی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ نیروهای امنیتی موفق به متلاشی کردن 181 گروه تروریستی در منطقه ژینجیانگ – واقع در غرب چین – شدند. این گروهها به اقدامات خشونت‌آمیز متعددی شامل بمب‌گذاری، عملیات انتحاری و ایجاد نا‌امنی در منطقه متهم هستند. 

منطقه ژینجیانگ دارای منابع طبیعی فراوانی است و به دلیل اهمیت استراتژیک آن در مرز با آسیای مرکزی، نقش تاثیر‌گذاری در روند رو به رشد اقتصاد انرژی محور چین ایفا می‌کند. عملیات ضربتی نیروهای امنیتی چین پس از آن صورت گرفت که در بمب‌گذاری تروریستها در یک مرکز خرید دست کم 39 نفر کشته شدند.

پلیس چین پس از منهدم کردن 181 باند ترور در این منطقه، 112 مظنون را دستگیر کردند. این افراد به تلاش برای جداسازی ژیجیانگ از چین و نام‌گذاری آن به "ترکستان شرقی" متهم شده‌اند. نیروهای دولتی اعلام کردند اعضای گروههای تروریستی تاکنون موجب مرگ صدها نفر از ساکنان ژیجیانگ شده‌اند.

بخش قابل توجهی از درآمدهای اقتصادی منطقه ژیجیانگ به رهبران فرقه "هان،" بزرگترین گروه مذهبی چین، می‌رسد و همین موضوع نارضایتی شدیدی میان دیگر قومیت های ساکن در منطقه بوجود آورده است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار