در سخنانی به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان؛

سید حسن نصرالله در سخنانی امروز گفت: جنگ بر سر حفظ موجودیت مستلزم شهادت است. آنچه این روزها شاهد آن هستیم، تاریخی است که با عناوین و اصطلاحات جدید تکرار می‌شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم پانزدهمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان در شهر "نبطیه" اعلام کرد؛ آنچه این روزها شاهد آن هستیم، تاریخی است که با عناوین و اصطلاحات جدید تکرار می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، "سید حسن نصرالله" به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان و پانزدهمین سالگرد عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب این کشور در حال سخنرانی است.
وی از طریق ویدئو کنفرانس برای حاضران در این مراسم که در منطقه نبطیه در جنوب لبنان برگزار شده است، سخنرانی می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا اعلام داشت؛ به برادران مظلوم خود در منطقه القدیح، عربستان به دلیل جنایت وحشیانه‌ای که علیه آنان در مسجد امام علی (ع) انجام شد، تسلیت می‌گویم.
ایشان در سخنرانی خود ضمن یادآوری عملیات تروریستی علیه شیعیان در مسجد امام علی علیه السلام عربستان سعودی به روح شهدای مقاومت و کشورهای دوست و حامی مقاومت نظیر کشور برادر ایران و سوریه درود فرستاد و افزود: باید از تجربه پیروزی در جنوب لبنان استفاده شود زیرا تاریخ همواره تکرار می شود اگرچه اسامی و نام های مختلفی دارد.
وی در ادامه افزود؛ آنچه این روزها شاهد آن هستیم، تاریخی است که با عناوین و اصطلاحات جدید و متنوع تکرار می‌شود.
نصرالله در ادامه تاکید کرد، عده‌ای از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان پشتیبانی و عده ای همدلی و عده ای نیز سکوت کردند و مواضع خنثی داشتند اما در این میان شماری خطرات این تجاوزگری ها را درک کردند و با اراده وارد میدان شدند و به دستیابی به پیروزی ایمان داشتند.
وی با اشاره به اینکه دشمن اشغالگر اسرائیلی توانست جنگ را با ملتهای منطقه تقسیم کند افزود: درحالی که پیروزی در برابر اسرائیل حاصل مقاومت عده ای خاص بود اما عده ای این پیروزی را متعلق به همه لبنانی ها به شمار آوردند و در عین حال این امر موجب نشد که دست از خنجر زدن از پشت بردارند. دشمن یقین داشت و هنوز هم یقین دارد که نمی توانست در سرزمین ما به پیروزی برسد و اگرچه همچنان به تهدیدات خود ادامه می دهد همچنان اعتراف می کند که حضور این رژیم در لبنان هزینه زیاد و بی فایده برایش داشت. وقتی به چهره مردمان ساکن مناطق جنوبی لبنان در مرزها می نگریم احساس اطمینان و امنیت را در آنها می بینیم و این پیروزی را خداوند روزی ما گرداند و ما باید به خاطر این نعمت خدادادی شاکر باشیم. نیروهای مقاومت لبنان به اتحادیه عرب یا جامعه بین المللی یا کشورهای غربی اتکا نداشتند و فقط به خدا توکل داشتند. نیروهای مقاومت با عملیات استشهادی و اتکا به توانمندی خود پیروز شدند.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه طرح گسترش تکفیریها شکست خواهد خورد و اثری از آنان باقی نخواهد ماند، افزود: خطری که امروزه کشورها و مردم منطقه را تهدید می کند، خطر تکفیریهای وحشی است. داعش هم اکنون در عراق و سوریه و دیگر کشورها حضور دارد و طرفداران فکری نیز دارد. این گروه یک گروه تروریستی کوچکی نیست بلکه گسترده است و در مساحت وسیعی از سوریه و عراق و غیر از این دو کشور وجود دارد.
وی افزود: کسانی هستند که سر خود را در برف فرو کرده اند و با سکوت خود جنایت داعش را تایید می کنند. ما امروز با خطری روبرو هستیم که تاریخ همانند آن را ندیده است، خطری که همه بشریت را تهدید می کند. داعش به سنی و غیر سنی رحم نمی کند حتی برخی از گروه های سنی را که با آن همکاری می کند هدف قرار می دهد. ما امروز با خطر بی سابقه ای در تاریخ مواجه هستیم. داعش خطری است که موجودیت دیگران را تحمل نمی کند و خطر وحشیانه ای برای همه ملت های منطقه است. این خیال باطلی است که عده ای تصور کنند سکوت آنان در برابر داعش پس از سیطره بر منطقه، آنان را از خطر نجات می دهد زیرا حقایق منطقه عکس آنرا نشان داده است. اولین قربانی داعش در لبنان جریان المستقبل خواهد بود و  باید گزینه های چگونگی رویارویی با گروههای مسلح تکفیری را بررسی کنیم.
سید حسن نصرالله گفت: داعش در برابر دیدگان آمریکا بین عراق و سوریه جا به جا می شود. حملات هوایی ائتلاف آمریکا برضد داعش به مراتب کمتر از حملات اسرائیل در جنگ تموز است. اگر داعش در سوریه مهار می شد نمی توانست وارد عراق شود و همه کسانی که در برابر داعش در سوریه سکوت کردند، هم اکنون مسئولیت اتفاقاتی را که در عراق می افتد بر عهده دارند.
این روحانی مبارز افزود: منطقه و کشورهای ما هم اکنون با جنگ بر سر موجودیت روبرو هستند و باید دیگر جنگها را کنار بگذارند. ما می توانیم در برابر داعش پیروز شویم و مسئله هم اکنون در عراق و سوریه مسئله موجودیت است.
نصرالله خاطر نشان کرد: اگر دولت سوریه در جنگ با تکفیریها پیروز شود ما پیروزی لبنانیها را تضمین می کنیم.جنگ در القلمون ادامه خواهد یافت تا دولت سوریه و مقامت بتوانند امنیت را در مرزهای لبنان و سوریه برقرار کنند. مردم ما در البقاع و بعلبک نمی پذیرند که حتی یک تکفیری وحشی در منطقه آنان حضور داشته باشد.  ما خواستار اتحاد هستیم زیرا با تفرقه و جدایی نمی توان بر دشمن پیروز شد. معادله ارتش، مردم و مقاومت بهترین معادله برای مقابله با تکفیریها است و ما این معادله را به عراق، سوریه، یمن و همه ملتهایی که در منطقه با خطر روبرو هستند پیشنهاد می کنیم.
وی در عین به تحولات در یمن نیز اشاره کرد و گفت: از سعودیها می خواهم حملات به یمن را متوقف کنند و به طور جدی به راه حل سیاسی بیاندیشند.
دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت:
مقاومت در اوج آمادگی است و دشمن این را از لبنانیها بهتر می داند. ما به شهدای خود افتخار می کنیم و هم اکنون همه به سبب فداکاری این شهدا در امنیت به سر می برند. لبنان باید تلاش کند تا شهرک عرسال را از دست گروههای مسلح آزاد کند و ما آماده ایم تا بیش از پیش به مردم عرسال کمک کنیم. اگر رهبران مقاومت تصمیم بگیرند در میدانهای جنگ حضور یابند، خواهید دید دهها هزار جنگجوی شجاع در میدانها حضور خواهند یافت.
نصرالله همچنین به اوضاع در بحرین نیز اشاره داشت و در این باره گفت: از دولت بحرین می خواهم از ادامه ناامید کردن مردم بحرین خودداری و زندانیان سیاسی را آزاد کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار