مشاور پیشین کاخ سفید:

داعش عملا حکومت خود را برپا کرده است/ باید از طریق ائتلاف با ایران با داعش مبارزه کنیم

ریچارد کلارک طی سخنانی بر گسترش خطر داعش تاکید کرد و خواستار ائتلاف آمریکا با ایران برای مقابله با این گروه تروریستی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رای الیوم"؛ "ریچارد کلارک،" مشاور پیشین کاخ سفید در امور مربوط به تروریسم گفت: گروه تروریستی داعش عملا در تشکیل حکومت خود از طریق سیطره بر مناطق گسترده موفق شده است و دولت آمریکا باید جهت مقابله با این گروه تروریستی و حمایت از رزمندگان شیعی، حتی از طریق ائتلاف با ایران هم که شده به منطقه نیرو ارسال کند.

کلارک در خصوص اهمیت پیشروی‌های داعش برای آمریکا گفت: ما وارد عراق شدیم، هزاران نفر از سربازان خود را از دست دادیم و میلیارد ها دلار هزینه کردیم. اکنون برخی اعتقاد دارند عقب‌نشینی ما از عراق اشتباه بوده و دوباره باید به این کشور بازگردیم؛ ولی من اعتقاد دارم باید احتیاط کنیم و چنانچه قصد بازگشت به عراق را داریم باید با برنامه اقدامه کنیم.

وی در خصوص نحوه دخالت آمریکا در عراق تاکید کرد: ما امروز سه هزار سرباز در عراق داریم که تنها به نیروهای عراقی مشاوره می دهند؛ این در حالی است که آنها می‌توانند از جنبه‌های مختلف نظامی و لجستیکی نیز نیروهای عراقی را حمایت کنند.

کلارک با اشاره به اینکه مخالف ائتلاف با هیچ یک از طرف ها در مقابله با داعش نیست گفت: ما باید هویت دشمن را به خوبی شناسایی کنیم و چنانچه داعش را تهدیدی برای امنیت ملی خود یافتیم و نیاز بود که با ایران همکاری کنیم، باید این کار را انجام دهیم؛ اگر ایران قصد دارد که رزمنده های شیعی عراقی را در مقابله با داعش حمایت کند ما نیز باید امنیت هوایی را برای آنان فراهم کنیم، چرا که هدفی مشترک داریم.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، آمریکا ، عراق ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
مطمئنا داعش برای اسرائیل خطرناک تر است
آخرین اخبار