مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه کشتی‌سازی صدرا هنوز ساخت ۳ فروند کشتی مورد تقاضای ما را انجام نداده است، گفت: در حال حاضر بیمه P&I و حمایت، غرامت، بدنه و تجهیزات با همکاری بیمه‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود.

تاخیر صدرا در ساخت سه فروند کشتی نفتکش
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سازمان بنادر کشتیرانی برگزار شد گفت: در بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی چهار پنل با سخنرانان کلیدی در راستای بررسی چالش‌ها و پیشنهادات کلیدی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش در راستای سیاست کلی دریا محور و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود به طوری که در آن مباحث کلیدی و قطعنامه‌ها جمع‌آوری خواهد شد تا به عنوان راهکار در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

صفایی تأکید کرد: این همایش بسیار مهم است به طوری که موارد مربوط به حوزه دریا تدوین شده که می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای ایفا کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: بیش از 93 درصد تجارت خارجی کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد. این تجارت عظیم در حوزه دریا سالیان سال است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بخش حمل و نقل دریایی از سایر دستگاه‌ها به مراتب از بعد بهره‌وری و پیشرو بودن جلوتر است شاید یکی از اثرات موضوع مباحث هماهنگی ارگان‌های دریابی است این همایش علمی نیست بلکه هماهنگی ارگان‌های دریایی می‌باشد.

صفایی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه وابستگی کشور به بخش حمل و نقل دریایی بیشتر است گفت: علی‌رغم تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات این بخش توانسته خدمات گسترده‌ای را ارائه دهد که اکثر فاکتورهای دریایی کشور متناسب با فاکتورهای بین‌المللی است که توانسته خود را با معیارهای بین‌المللی تطبیق دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: همایش ارگان‌‌های دریایی مختص بخش دولتی نیست چرا که در این همایش بخش خصوصی نیز به صورت ویژه حضور دارد.
 
وی با بیان اینکه در همایش ارگان‌های دریایی بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شود گفت: از نتایج این همایش می‌توان به این موضوع اشاره کرده که از 23 سال گذشته تا کنون ظرفیت ناوگان از 6 میلیون تن به 23 میلیون تن، ظرفیت بنادر از 60 میلیون تن بیش از 180 میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم حذف مالیات از حقوق دریانوردان بیان کرد: این از خاصه‌های اصلی دریانوردان است، دریانوردی که 4 تا 5 ماه از خانواده خود دور می‌شود باید ماهیت مالیاتی داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین باید ماده 9 قانون نظام وظیفه احیا شود تا معافیت سربازی دیانوردان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌ کش گفت: حمل و نقل دریایی ایران بیش از 40 کنوانسیون در مقرره بین‌المللی دارد و هیچ بخشی در کشور اینگونه نیست.

وی درباره توسعه ناوگان نفت‌کش بیان کرد: قرارداد ساخت 3 فروند کشتی با کشتی‌سازی صدرا داریم که هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه با همکاری بیمه‌های داخلی موضوع بیمه شناورها اجرایی شد گفت: در حال حاضر بیمه P&I و حمایت، غرامت، بدنه و تجهیزات با همکاری بیمه‌های داخلی و خارجی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، دریایی ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار