شیراز؛

فارس میزبان همايش ملی آسيب شناسی دين باوری جوانان در دانشگاه پيام نور

نخستين همايش ملي آسيب شناسی دين باوری جوانان به ميزبانی دانشگاه پيام نور شيراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون فرهنگی، اجتماعي و دانشجويی دانشگاه پيام نور كشور در شیراز با بیان اینکه 151 مقاله ارزشمند و منتخب در اين همايش ارائه می‌شود افزود: امروزه شبكه‌هايی در دنيا هستند كه با برنامه‌هايی از قبيل اهانت به پيامبر اكرم (ص)، اهانت به مقدسات دينی و تلاش برای تحريف قران سعي در رسيدن به اهداف شوم خود دارند و خواهان دوری جوانان از مقوله دين هستند.

نجفي برزگر ادامه داد: دانشجويان در جامعه و خانواده نقش مهم و موثری دارند و بايد از آموزه‌های دينی در زندگی خود استفاده كنند و از نظر دينی و فرهنگی مصون باشند.

وی با اشاره به پيام آيت الله مكارم شيرازی به همايش ملی آسيب شناسی دين باوری جوانان گفت: زمانی كه دين باوری اتفاق بيفتد دين گريزی معنا و جايگاهی ندارد.

این مقام مسئول بيان كرد: دانشجويان بايد از آموزه‌های ارزشمند دينی در زندگی خود استفاده كنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجويی دانشگاه پيام نور كشور با تقدير و تشكر از اصحاب رسانه گفت: زحمات و تلاش‌های دانشگاه، دانشجويان و اساتيد از طريق رسانه منتشر می‌شود و وظيفه رسانه را بسيار حساس و ارزشمند برشمرد.

دكتر نجفی برزگر با اشاره به اين كه يكي از مواردی كه مقام معظم رهبری بر آن تاكيد دارند كرسی‌های آزاد انديشی در دانشگاه‌ها است ادامه داد: سال گذشته 400 كرسی آزاد انديشی در دانشگاه پيام نور برگزار شد .

وي گفت: با سامانه كرسي آزاد انديشي در دانشگاه به موضوعات و نظرات دانشجويان توجه شده و تجميع آن باعث نشست صميمي دانشجويان، توليد علم، نظريه پردازی می‌شود و مسائل مورد نياز كشور را توليد می‌كند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجويی دانشگاه پيام نور كشور با بيان اين كه در سال 93 اولين جشنواره نشريات دانشجويی در اراك برگزار شد افزود: راه اندازي سامانه نشريات در دانشگاه پيام نور يكی ديگر از فعاليت‌های فرهنگی است.

نجفی برزگر ادامه داد: در حال حاضر 750 نشريه دانشجويی دارای مجوز با موضوعات فرهنگی، علمی، توليدات صنعتی، اجتماعی توليد شده كه درخواست برای افزايش اين نشريات به 2 هزار نشريه را داريم.

رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس گفت: دانشگاه پيام نور استان فارس يكی از بزرگترين دانشگاه‌ها است كه با جمعيت 60 هزار دانشجو در كشور رتبه دوم يا سوم را دارا می‌باشد.

دكتر قرائتی با بيان اين كه دانشجويان در اين دانشگاه در سه مقطع ليسانس، فوق ليسانس و دكتری مشغول به تحصيل می‌باشند، افزود: 238 عضو هيئت علمی و 4 هزار مدرس در دانشگاه‌های پيام نور استان فارس تدريس می‌كنند.

وي ادامه داد: در برآورد پايگاه استنادی علوم اسلام دانشگاه پيام نور جزو 10 دانشگاه برتر كشور قرار گرفت.

اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: دانشگاه پيام نور در جايگاه اول آموزشی در سطح كشور قرار دارد.

انتهای پیام/م



برچسب ها: فارس ، میزبان ، همایش ، ملی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.