شیراز؛

سلام بر آزادمرد کربلا

امروز گل های سرخ جوانه می زنند و آفتاب بر سینه آسمان گل می کند ای سومین دلیل روشن و چراغ پر فروغ ولایت، میلادت مبارک.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ امام حسین(ع) یعنی از خود گذشتگی و فداکاری، بزرگترین معنی ایثار، درس ایمان، گذشت و دینداری، آزادگی و آزادمردی.

درسی که آقا اباعبدالله الحسین (ع) به ما می دهد درس دینداری و حریت است وی می گوید: حتی اگر دین ندارید ولی آزادمرد باشید.

حجت الاسلام تجرد کارشناس مذهبی در شیراز می گوید: "پیامبر می فرمایند: "حسین منی و انا من حسین " حسین از من است یعنی از خاندان پیامبر است و من از حسین هستم بخاطر اینکه نهضت امام حسین(ع) و کاری که اباعبدالله در کربلا کردند دین اسلام را زنده نگه داشت و تا ابد از تمام آسیب ها مصون داشت.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای نماز قیام کردند چون نماز جامعه را اصلاح می کند و به جامعه ثبات می دهد و جامعه را به وضعیت بسیار مناسبی می کشاند و آرامش را جایگزین همه رنجها و ناآرامی ها می کند.

خداوند می فرماید: اگر می خواهید اطمینان قلب و آرامش داشته باشید باید به یاد من باشید.

این کارشناس افزود: امام حسین(ع) با حرکت عظیم خود در عاشورا کاری کردند که این امر عظیم برای جهانیان روشن شود و پایبند به این واجب الهی شوند.

وی با اشاره به حدیث معروف ان الحسین مصباح الهدی و صفینه النجاه گفت: امام حسین چراغ هدایت است و بشر در عالم نیاز به راهنما دارد و بهترین راهنما ائمه معصومین هستند.

حجت الاسلام تجرد ادامه داد: وقتی آدمی سوار بر کشتی می شود از همه طوفانها در امان خواهد بود و طوفانهای رنج، بلا، بدبختی و گمراهی بوسیله کشتی نجاتی که وجود آقا اباعبدالله (ع) است برطرف می شود و انسان از همه این طوفانهای خطرناک عبور می کند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: سلام ، بر ، آزادمرد ، کربلا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.