مديركل ورزش و جوانان مازندران گفت: حدود 400 كيلومتر در مازندران ساحل داريم كه ناجيانمشغول فعاليت از اين سواحل هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ حبیب حسین‌زادگان در بازديد از ساماندهی طرح‌های دریای مازندران در ساري اظهار کرد: درسال 93، نسبت به سال قبل از آن 52 درصد کاهش تلفات داشتیم و در این رابطه نیز، 6 هزار و 670 نفر نجات یافتند.

وی اضافه کرد: 478 کیلومتر ساحل در مازندران داریم که به دلیل نزدیکی به مرکز کشور و جاذبه‌های تفریحی و توریستی موجود در این استان، سالانه حدود 20 میلیون مسافر وارد آن می‌شوند که بیشتر از دریا استفاده می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به وجود 3 هزار و 332 ناجی غریق در مازندران و به‌کارگیری 664 نفر از آنها در طرح دریا، افزود: به صورت میانگین 14 هزار نفر روز نیروی هلال‌احمر نیز در سواحل مازندران مستقر هستند و برای امسال تعداد ناجیان غریق خانم از 170 به 250 نفر افزایش یافته است

این مسئول بیان کرد: حدود 400 کیلومتر ساحل مازندران كه 80 درصد نقاط حادثه‌خیز هستند

که حدود 100 طرح ساماندهی شده را داریم، البته آمارها نشان‌دهنده وقوع بیشترین تلفات درخارج از طرح‌ها است که استفاده از تجهیزات می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه استان در بخش سواحل، سرویس‌هایی در حد ملی ارائه می‌دهد، افزود: باید امکانات و ایده‌آل‌هایی در سطح ملی داشته باشیم تا بتوانیم میزبانی خوبی از مهمانان داشته باشیم و آمار تلفات نیز کاهش یابد.

در ادامه قائم مقام وزير كشور با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی کامل مردم از دریا

برنامه‌ریزی شده است، افزود: متولی اصلی دریا و طرح ساماندهی دریا با وزارت کشور و سازمان عمران سواحل است.

مرتضي ميرباقري ساماندهی خدمات قابل ارائه در سواحل و دریاها در دولت یازدهم مطرح و بررسی شد تا اینکه 26 میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان‌های شمالی کشور اقبال مردم به حضور در مازندران 50 درصدافزایش داشته و در عین حال تلفات ناشی از دریا نیز 50 درصد کاهش یافته است.

قائم‌مقام وزیر کشور افزود: با هماهنگی شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر، بخش‌های فرهنگی و نهادهای عملیاتی امسال نیز برای افزایش ورود و اقبال گردشگران به مازندران و همه استان‌های شمالی کشور برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.