دانشمندان در حال حاضر به تقلید جنبه‌های کلیدی الکترونیکی مغز انسان نزدیک شده‌اند که این یک گام حیاتی به سوی تولید یک مغز مصنوعی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران پردازش اطلاعات مغز انسان را با توسعه سلول حافظه‌ی بلند مدت الکترونیکی تقلید کرده‌اند.

طبق این گزارش دانشمندان در حال حاضر به تقلید جنبه‌های کلیدی الکترونیکی مغز انسان نزدیک شده‌اند. این یک گام حیاتی به سوی تولید یک مغز مصنوعی محسوب می شود. 

مغز انسان کامپیوتر آنالوگ بسیار پیچیده‌ای است که تکامل آن روی تجارب قبلی آن پایه گذاری شده است که تا کنون این قابلیت به اندازه‌ی کافی قادر به تکثیر با فن آوری دیجیتال نبوده است. 

توانایی ایجاد حافظه آنالوگ بسیار متراکم و فوق‌العاده سریع همواره راه را برای تقلید از شبکه‌های عصبی بیولوژیکی بسیار پیچیده، هموار می‌کند. 

محققان در مرکز تحقیقات میکرونانو اولین سلول حافظه چند حالتی الکترونیکی را ساخته‌اند که توانایی مغز برای پردازش و ذخیره همزمان رشته‌هایی از اطلاعات را منعکس می‌کند. 

این پیشرفت آنها را به جنبه‌های کلیدی الکترونیکی مغز انسان نزدیک می‌کند که می‌تواند درمانهای موفقیت آمیز شرایط عصبی از جمله بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را رمز گشایی کند. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار