زنگ افتتاحیه نمایش " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " 17 خرداد به صدا در می‌آید.

آوا فیاض تهیه‌کننده تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، در خصوص داستان نمایش " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " گفت: این نمایش کمدی فانتزی به کارگردانی فواد خراباتی روایتگر زندگی "بیلی چلاقه" ساکن جزیره‌ای در سال‌های 1930 است که در سودای رفتن به هالیوود به جزیره دیگری می‌رود که رابرت فلاهرتی کارگردان سینما در آنجا حضور دارد.

وی در مورد درونمایه نمایش بیان کرد: این نمایشنامه در درونمایه خود به منع قضاوت اشاره می‌کند و با وجود اینکه همانند سایر آثار مارتین مک‌دونا لایه‌های تلخ زندگی را نشان می‌دهد اما دارای تفاوتی اساسی است و در پایان با شوکی عظیم مخاطب را رو به رو می‌سازد.
فیاض در خصوص انتخاب این نمایشنامه برای اجرا بیان کرد: پیش از انتخاب نمایشنامه " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " دو اثر دیگر که به نسبت این اثر دارای شخصیت‌های کمتر و ساختار ساده‌تر بود برای ما در اولویت قرار داشت  در نظر داشتیم این نمایشنامه را در تجربه‌های دوم یا سوم به روی صحنه ببریم اما در نهایت به دلیل رد شدن دو اثر دیگر این نمایشنامه را اجرا می‌کنیم.

وی در خصوص ملاک انتخاب گروه بازیگران اظهار داشت: سعی کردیم مجموعه‌ای از بازیگران خوب تئاتر و سینما را گرد هم آوریم تا هم ارتقاء سطح کیفی و هم جذب مخاطب و حمایت گیشه موفق عمل کنیم البته از طرفی اعتماد بسیار کمی از سوی بازیگران شامل حال کارگردان‌هایی می‌شود من و فواد خراباتی افرادی را که با روحیه و توانایی‌شان آشنایی داشتیم و آن‌ها نیز به نگاه کارگردان اعتماد داشتند برای ایفای نقش برگزیدیم.

این تهیه کننده در ادامه افزود: تعداد شخصیت‌های نمایشنامه " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " در دراماتورژی توسط خسرو نقیبی به 8 نفر به گونه‌ای ضربه‌ای به اصل متن وارد نشود کاهش پیدا کرد.

فیاض در خصوص روند کار و تمرینات نمایش گفت: در حالی هفته دوم تمرین را پشت سر می‌گذاریم که مدت زیادی از فرصتمان را به دلیل هماهنگی با سالن اجرا و رد شدن متن از دست داده‌ایم البته تمام گروه بازیگران، کارگردانی، صحنه، گریم و موسیقی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بهترین نتیجه را به روی صحنه ببریم.

وی همچنین بیان کرد: از آنجایی که سه هفته از مدت اجرای نمایش‌ها مقارن با ماه مبارک رمضان است و شب‌های قدر هم امکان اجرا نداریم این نگرانی وجود دارد که با وجود تمام تلاش‌ها میزان استقبال روند رو به کاهش داشته باشد البته امیدوارم که حمایت مردم در سه هفته آخر اجرا تغییری پیدا نکند.

تهیه کننده نمایش " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " در خصوص مشکلات موجود در گرفتن سالن‌های اجرا گفت: متاسفانه به دلیل کمبود سالن و اینکه این نمایش اولین تجربه فواد خراباتی در زمینه کارگردانی است امکان استفاده از برخی سالن‌ها برایمان میسر نبود و در نهایت فرهنگسرای نیاوران و ارسباران به عنوان گزینه‌های اصلی قرار گرفتند سالن چند منظوره نیاوران که به لحاظ عمق و فضا برای اجرای نمایش برتر داشت به جهت نامناسب بودن زمان ارائه شده از سوی فرهنگسرا برای ما قرار بر اجرا در فرهنگسرای ارسباران شد.

نمایش " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " به کارگردانی فواد خراباتی و به تهیه‌کنندگی مشترک آوا فیاض و سایت تیوال بر اساس نمایشنامه " چلاق آینیشمان " نوشته مارتین مک‌دونا به ترجمه زهره جواهری با به صدا درآمدن زنگ افتتاحیه توسط آزیتا حاجیان از 17 خرداد تا 28 تیر در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

بازیگران : تینو صالحی، سید جواد یحودی، خاطره حاتمی، اندیشه فولادوند، محمدرضا ایمانیان و الهام شعبانی.
مدیر هنری : کیانوش اخباری دراماتورژ: خسرو نقیبی 
آهنگساز : آرش مردبیان
طراح صحنه : امیرحسین دوانی 
طراح لباس : الهام شعبانی 
گریم : تینا بخشی 
طرح پوستر سینا افشار 
دستیار کارگردان: سارا شاهرودیان
گروه تولید: پیمان لسان و کمیل بابایی 
مدیر روابط عمومی : مریم پور احمدی 
تبلیغات: گروه پاسپارتو

گفتنی است؛ پیش فروش بلیت نمایش " ایرلند نباید جای بدی هم باشه " از 10 خرداد در سایت تیوال انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار