معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: 162 پروژه مصوب سال 93 ، تا کنون 60 درصد پیشرفت کرده‌اند.

پیشرفت 60 درصدی پروژه های استان تهرانبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران غلامحسین آرام معاون فنی و عمران فرمانداری تهران در جلسه شورای برنامه ریز شهرستان تهران که صبح امروز دوشنبه در سالن جلسات فرمانداری تهران برگزار شد با اشاره به گزارشات و عملکردهای فرمانداری در سال 93 اظهار کرد: تقریبا در سال گذشته از میان 162 پروژه مصوب در ابتدای سال جاری با اختصاص 35 میلیارد تومان اعتبار ، در این زمینه60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که این‌ها شامل اعتبارات و تملک دارایی شهرستانی است.

وی در ادامه با قدردانی از تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در زمینه برنامه های سال 93 فرمانداری مشارکت داشتند، افزود: تقریبا اداراتی مانند جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان بنیاد و مسکن، راه و شهرسازی و اداره نوسازی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که ضمن آن 18 سازمان و اداره میانگین پیشرفت فیزیکی خود را در سال 93 گزارش دادند.

*صرفه‌جویی 10 تا 15 درصدی مردم در مصرف آب برای تامین آب تهران ضروری است

عیسی فرهادی فرماندار تهران در ادامه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان تهران در خصوص بحث تامین آب تهران گفت: امسال مشکلات ما در این زمینه بسیار جدی است که صرفه‌جویی مردم و تخصیص اعتبارات بیشتر می تواند بسیار راه‌گشا باشد و متاسفانه در ایران دو برابر میانگین دنیا آب مصرف می شود و همچنین در بحث سوخت هم به همین منوال است.

وی در ادامه در خصوص بحث افزایش جمعیت افزود: باید با توجه به کاهش جمعیت در تهران که روند سریعی را در پیش گرفته است برنامه ریزی کنیم و ظرف 8 تا 9 سال آینده زاد و ولد و مرگ و میر تقریبا برابر می‌شود.

فرماندار تهران افزود: در بحث آب، برای تامین آب مورد نیاز مردم نیاز به بارندگی داریم و آب مثل مواد غذایی به راحتی قابل انتقال نیست و ما باید فرهنگ خود را در زمینه مصرف آب همانند میانگین مصرف جهانی کنیم و در صورت کم نشدن میانگین مصرفیمان مشکل ما در زمینه تامین آب مصرفی بسیار جدی خواهد شد.

فرهادی فرماندار استان تهران در پایان تصریح کرد: سال 93 از نظر مالی و سیاسی فراز و نشیب‌های بسیاری را بر جای گذاشت اما ما توانستیم بدون وابستگی به نفت بالای 70 درصد تخصیصات مالی را بگیریم که در نوع خودش با جذب اعتبارات بدون وابستگی به نفت بسیار خوب است و عملکرد سال گذشته خوب بوده است.

وی خطاب به سایر سازمان های شهرستان تهران گفت: برنامه سال 94 خود را برای پروژه‌های نیمه تمام متمرکز کنیم و مقدار اعتبارات تخصیص یافته نیز به اندازه سال 93 خواهد بود.

وی با اشاره به سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) یاد آور شد: تمامی سازمان‌ها همانند سال قبل در تجلیل و بزرگداشت این روز بزرگ که نقطه وحدت همه گروه‌ها و اقوام و تجمع بی‌نظیر در سال است همکاری و مساعدت داشته باشند و شرکت در این سالگرد یک حماسه سیاسی و مردمی است که جمعیتی بیش از یک میلیون 500 هزار نفر با شوق و رغبت در این بزرگداشت شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پروژه ، پیشرفت ، آرام ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار