نمایندگان و شخصیت‌های اسکاتلندی از زمان پیروزی بی‌سابقۀ حزب ملی اسکاتلند در انتخابات، بیش از پیش برای قرار گرفتن در مقابل دولت و نظام سنتی دو قطبی انگلیس تأکید کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اس تی وی اسکاتلند، در حالی که حزب کارگر همچنان به دنبال رهبر جدید برای ادامه رقابت سنتی در سلطنت مشروطه انگلیس می‌گردد، مقام‌ها و چهره‌های شاخص حزب ملی اسکاتلند(SNP)، هر روز یکی پس از دیگری برای نظام حاکم این کشور خط و نشان می‌کشند.

"آنگوس رابرتسون،" رهبر نمایندگان حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام و از چهره های شاخص برپایی همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس در سال 2014، در تازه ترین سخنان خود گفته است این حزب به زودی به صدایی رسا و قوی برای مردم اسکاتلند در سرتاسر انگلیس تبدیل خواهد شد. حزب مذکور با تصرف 56 کرسی نمایندگی اکنون سومین حزب بزرگ در مجلس انگلیس به حساب می آید.

رابرتسون گفت: "وظیفه ما در مقابل مردم اسکاتلند ایجاب می کند که اکنون به عنوان یک اپوزیسیون قَدَر و تأثیرگذار در مقابل دولت محافظه کار لندن قرار بگیریم. من باور دارم حزب ملی اسکاتلند به رقیب تمام عیار محافظه کاران تبدیل خواهد شد، چرا که حزب کارگر علاوه بر اینکه همچنان بدون رهبر مانده است، در میان مردم اسکاتلند هم دیگر جایگاهی ندارد و البته مسئله بسیار عمیق تر از این است."

آنگوس رابرتسون در ادامه با اشاره به خالی بودن دست حزب کارگر در مقابل سیاست های نامطلوب حزب محافظه کار در داخل و خارج از کشور اضافه کرد: "در عوض، این حزب استقلال است که مانیفست جامعی برای مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی دولت و تلاش برای بهبود وضع کسب و کار و معیشت مردم دارد. ما همچنین معتقدیم تا زمانی که همه مردم در سرتاسر انگلیس موافق نباشند، دولت انگلیس نمی تواند طرح جدایی از اتحادیه اروپا را به مرحله عمل بگذارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار