وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 94-95 سهم بالایی از جذب نیروی آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد.

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، در خصوص نیاز های استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیاز های استان، دو اولویت اصلی تامین نیروی انسانی و تامین تجهیزات آموزشی را مد نظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سال تحصیلی 95-94 سهم بالایی از جذب نیروی این وزارتخانه را به این استان تخصیص خواهیم داد و با سیاست از بوم برای بوم نسبت به تامین نیروی انسانی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز های استان سیستان و بلوچستان امسال همچنین از بین 5 هزار نفر استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سهم بالاتری از نیروی انسانی را به این استان تخصیص خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه فرهنگیان تامین نیروی انسانی است. بنابراین پذیرش این دانشگاه با توجه به نیاز به نیروی انسانی، تعداد بازنشستگان، کمبود و تورم نیرو در مناطق مختلف و شاخص هایی دیگر متغیر است.

وی افزود: برای تحصیل همکاران فرهنگی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، از طریق دانشگاه فرهنگیان اقداماتی را پیش بینی کرده ایم و اخیرا نیز از طریق وزارت علوم پیگیر اخذ مجوز برای برگزاری دوره های کارشناسی ارشد هستیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.