وزیر آموزش و پرورش:

توسعه فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در اولویت کاری این وزارتخانه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم قابل توجهی از ۵ هزار استخدامی این وزارتخانه به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از اتمام طراحی نقشه راه سند تحول نظام آموزشی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: با مبنای کار قرار گرفتن این سند در تنظیم برنامه ششم توسعهٔ آموزش و پرورش، گام‌های موثری در زمینهٔ عدالت و کیفیت آموزشی، تربیت نیروی انسانی و توسعه فضاهای آموزشی استاندارد برداشته خواهد شد. 

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه گذاری برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است و به طور قطع وضعیت کنونی این حوزه آینه تمام نمایی از آینده کشور خواهد بود. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که در حد توان برای ارتقای عدالت آموزشی در این استان گام بردارد و برای تحقق این خواسته توسعه فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در اولویت خواهد بود. 

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و مسافت طولانی روستا‌ها و شهر‌ها از یکدیگر ایجاد فضاهای آموزشی مناسب از جمله پردیس فرهنگیان در جنوب استان ضروری است. 

فانی اضافه کرد: در زمینه توسعه نیروی انسانی پذیرش دانشجوی بومی در مراکز آموزش معلمان مورد تاکید ماست و گزینش دانشجو معلم در سیستان و بلوچستان به سهولت انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در زمینه تخصیص سهمیه استخدامی سیستان و بلوچستان، نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت گفت: تلاش بر این است که سهم قابل توجهی از ۵ هزار استخدامی این وزارت به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یابد. البته عدد دقیق این سهمیه هنوز قطعی نیست. 

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با توسعهٔ فضا‌های آموزشی گفت: طرح توسعه روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی از اولویت‌های این وزارتخانه به حساب می‌آید به طوری که در سال تحصیلی جاری ۴۰۶ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور داریم. 

وی تاکید کرد: ساخت و گسترش مدارس شبانه روزی باید آخرین اولویت ما در توسعه فضا‌های آموزشی قرار گیرد و تلاش ما این است که تا حد امکان طرح روستا مرکزی را گسترش دهیم تا دانش آموزان از محیط خانواده دور نشوند. 

فانی در خصوص پرداخت به فرهنگیان گفت: تلاش داریم پرداخت‌های ویژه‌ای را برای همکاران فرهنگی که در شرایط خاص تدریس می‌کنند، در نظر بگیریم که این امر منوط به گرفتن مجوز از سازمان مدیریت است. 

از دیگر تصمیمات وزیر آموزش و پرورش در این سفر استانی مشارکت مالی در زمینه ایجاد اردوگاه‌های دانش آموزی بود. وی در این خصوص تصریح کرد: در رابطه با پیشنهاد ایجاد اردوگاه ملی دانش آموزی در سیستان و بلوچستان، در صورت همکاری نمایندگان مجلس از طریق ماده ۱۸۰ و استانداری از محل اعتبارات عمرانی این وزارتخانه نیز یک سوم اعتبار مورد نیاز را تامین می‌کند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.