کارگاه آموزشی تشکیلاتی "بصیرت فاطمی" به مدت سه روز، به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‎شود.

علیرضا زارع‌شهرآبادی دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در گفت‎وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‎های باشگاه خبرنگاران، از برگزاری کارگاه آموزشی تشکیلاتی "بصیرت فاطمی" به مدت سه روز، به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خبرداد.

وی افزود: این نشست سه روزه با حضور اعضای فعال و ادوار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد و تهران از تاریخ 23 لغایت 25 ازدیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: در این کارگاه موضوعاتی از قبیل اصول و مبانی تشکیلاتی، اخلاق تشکیلاتی، جایگاه زن در تشکیلات، بررسی ساختار تحریم‎ها، از اقتصاد مذاکره‎ای تا اقتصاد مقاومتی، بررسی نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، موانع استقرار عدالت اقتصادی در دهه عدالت و پیشرفت، کارگاه سواد رسانه‌ای با رویکرد نشریات دانشجویی، امپراطوری رسانه‎ای غرب و ... بحث و بررسی می‏‎شود.

زارع شهرآبادی اظهارداشت: در این نشست آیت الله قرهی، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، حجت الاسلام ذوعلم، خانم خزعلی، جانباز نوری، مصطفی قاسمی، محمدرضا باقری، مومن نسب، رزم آهنگ و... سخنرانی خواهند کرد.

همچنین رضانظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در اینباره در به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اعضای فعال جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در کنار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در این همایش حضور دارند و سعی می‌کنیم با انسجام تشکیلاتی و تقویت مبانی، حضور موثرتری در فضای جامعه و دانشگاه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه رویکرد دولت یازدهم به مسئله علم و دانشگاه مناسب نبوده و این موضوع از گزارش کارهای رئیس جمهور به وضوح قابل مشاهده است. در حالیکه باید رویکرد اصلی دولت به اقتصاد، توجه به تولید داخلی و اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی باشد، متاسفانه شاهدیم دولت یازدهم مسئله اقتصاد را به مذاکرات هسته‎ای گره زده و برخورد شعارگونه‏‎ای را نیز نسبت به اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته است. تا آنجا که رئیس جمهور در جمع اقتصاددانان و کارگران نیز به شکل افراطی از مذاکرات هسته‎ای صحبت می‎کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصریح کرد: از دولت می‎خواهیم برخورد شعاری را کنار بگذارد و همدلی و همزبانی در تحقق اهداف سند چشم انداز را در عمل نشان دهد.

نظری بیان داشت: در این کارگاه سعی شده است علاوه بر پرداختن به مباحث بنیادی، اقتصاد مقاومتی نیز مورد بررسی قرار گیرد. یکی دیگر از برنامه‌های این کارگاه، بررسی ساختار تحریم‎هاست. از آنجا که متاسفانه دولت در بحث تاثیر مذاکرات هسته‎ای بر تحریم‎ها و اقتصاد ملی دست به اغراق زده است، این بحث نیز با حضور کارشناسان بررسی و تحلیل می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی دانشجویان قطعا منجر به آگاهی بخشی به جامعه خواهد شد و دانشجویان باید در مواجهه با مسائل اساسی کشور حضور فعالانه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار