علی اصغر کاراندیش گفت: استان اصفهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارای ظرفیت است که ظرفیت‌های تئاتر این استان با قدمت 800 ساله مصداقی بر این موضوع است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، علی اصغر کاراندیش در جشن اردیبهشت تئاتر اصفهان با اشاره به اینکه 20 درصد از اعتبارات معاونت‌های وزارت ارشاد به استان‌های کشور اختصاص می‌یابد اظهارداشت: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها و شهرستان‌های کشور در برنامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: قبلا بخش ویژه‌ای از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران هزینه می‌شد که امسال بر اساس تدبیر مجموعه وزارتخانه 20 درصد از اعتبارات معاونت‌های وزارت ارشاد به استان‌های کشور اختصاص می‌یابد.

معاون منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قبلا 80 درصد از اعتبارات تئاتر کشور به تهران اختصاص یافته بود، که در رویکرد جدید این وزارتخانه این اعتبارات به توسعه فضاهای تئاتری و فعالیت‌های این عرصه در سراسر کشور اختصاص می‌یابد.

وی به ظرفیت‌های استان اصفهان اشاره کرد، و گفت: استان اصفهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارای ظرفیت بالایی است که ظرفیت‌های تئاتر این استان با قدمت 800  ساله مصداقی بر این موضوع است.

کار اندیش با بیان اینکه اعتباری به تئاتر اصفهان در گذشته اختصاص نیافته، اذعان کرد: امسال اعتباراتی به بخش تئاتر استان اصفهان اختصاص می یابد.

وی از راه اندازی تماشاخانه‌های محلی خبر داد، و گفت: این تماشاخانه‌ها در فضای 110 متر مربعی ایجاد می‌شود و فرصتی برای اجرای تئاتر برای مردم را فراهم می‌سازد

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.