تهیه کننده‌ی «شناسنامه بازیگری» گفت: هدف پروژه شناسنامه بازیگری شکستن سدها و بازکردن راه ورود بازیگران با استعداد به دنیای سینما است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، این روزها خبرهای زیادی از تولیدات فیلم‌های سینمایی و سریالهای شبکه نمایش خانگی به گوش می‌رسد اما از این بین صحبت‌هایی از پروژه‌ای سه ساله است که اکنون به ایستگاه هفتمش رسیده است.

"شناسنامه بازیگری" پروژه‌ای است که در آن از هر متقاضی بازیگری فیلمی مستقل ساخته  می شود و به گفته‌ی سازمان سینمایی فجر برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است. ما هم برای مطلع شدن از جزئیات این پروژه و پاسخ دادن به سوال بسیاری از علاقه‌مندان به بازیگری گفتگویی با تهیه کننده و کارگردان آن صورت دادیم که در ادامه از نظر می‌گذرانیم: 

*"پروژه‌ی شناسنامه بازیگری راه مستعدان و علاقه‌مندان به بازیگری برای ورود به دنیای سینما را همواره می‌کند"  

امیررضا ساعت‌چی تهیه کننده سینما در خصوص پروژه "شناسنامه بازیگری" گفت: اولین سری شناسنامه بازیگری مهرماه 91 کلید خورد و تا به امروز 5 سری آن را فریدون جیرانی و یک سری آن را سیروس الوند کارگردانی کرده‌اند. 

وی در ادامه افزود: قبل از شروع هر سری آگهی در روزنامه همشهری در این خصوص زده می شود و 15 الی 20 نفر به مرحله‌ی ساخت فیلم راه می‌یابند. 

این تهیه کننده خاطر نشان  کرد: هدف ما برای ساختن شناسنامه بازیگری این بود که علاقمندان به این حرفه هنگام ورود به دفتر هر کارگردان برگه‌ای را پر می‌کنند که نمی‌تواند تمام پتانسیل‌های آنان را به کارگردان نشان دهد. در این پروژه سه قسمتی، بازیگر در یک کار دو اپیزودی مقابل دوربین‌های حرفه‌ای ایفای نقش می‌کند و از او فیلمی به نام خودش تهیه می‌شود. 

وی ادامه داد: DVD  شامل 1- فیلم 2- آلبوم عکس ( در گریم‌ها و فیگور‌های مختلف) 3- بیوگرافی فرد که تمام استعداد‌هایش در آن گنجانده شده است می‌باشد.

در نهایت و در پایان هر سری 15 الی 20 DVD در یک بسته در اختیار سازمان‌های فیلم سازی مختلف قرار داده می‌شود. لازم می‌دانم بگویم که بسیاری از بازیگران نقش یک کنونی سینما و تلویزیون از جمله 4 تن از بازیگران سریال "تعبیر وارونه یک رویا" از شناسنامه بازیگری به سینما معرفی شده‌اند. 

شناسنامه بازیگری شامل اپیزود‌های کوتاه است که کارگردانان از دیدن آن خسته نمی‌شوند و می‌توانند با دقت بازیگران مورد نیازشان را انتخاب کنند. 

امیررضا ساعت‌چی در پایان خاطر نشان کرد: مواقع زیادی برای ورود بازیگران به عرصه‌ی بازیگری است که امیدوارم با ساخته شدن برنامه‌ای چون "شناسنامه بازیگری" راه ورود بازیگران با استعداد به سینمای ایران هموارتر و سدها شکسته شود. 

*هر موقع فرصت کنم "شناسنامه بازیگری" را ادامه می‌دهم 

فریدون جیرانی کارگردان سینما  پیرامون "شناسنامه بازیگری" گفت: "شناسنامه بازیگری" اثری متفاوت از سازمان سینمایی فجر است و مسئولیت اصلی آن را امیرضا ساعت چی بر عهده دارد. من 5 سری آن را کارگردانی کردم و از این پروژه استقبال می‌کنم. 

وی افزود: متأسفانه الان به دلیل سرکار بودن نمی توانم به این مقوله بپردازم و فکر می‌کنم سیروس الوند سرکار باشد به محض اتمام کار "تعبیر وارونه یک رویا" به سراغ "شناسنامه بازیگری" می‌روم. 

در حال حاضر سری هفتم "شناسنامه بازیگری" در دست تولید قرار دارد اما این پروژه چند سوال را در ذهن هر مخاطبی به وجود خواهد آورد. 

1-    آیا چنین پروژه‌هایی به بهبود وضعیت سینمای ایران کمک خواهد کرد؟ 

2-    آیا این راه درست‌ترین را ورود بازیگران به دنیای سینما و بازیگری است؟ 

عوامل این پروژه شناسنامه بازیگری را راهی برای هموار شدن بازیگران به دنیای سینما می‌دانند باید ببینیم نظر سینماگران و منتقدان در این باره چیست و پروژه‌ی شناسنامه بازیگری چه دستاوردی را برای سینمای ما به ارمغان می‌آورد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار