امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

امنيت عراق،كليد امنيت منطقه است/ ایران به نقش سازنده خود در تحقق صلح و امنيت پايدار منطقه فعالانه ادامه می‌دهد/ برنامه هسته‌ای صلح آميزکشورمان عليه هيچ طرفی در منطقه نيست

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر گونه چشم پوشی در قبال تحركات تروريستی در يمن و سوريه اثار نامطلوب بر عراق و منطقه خواهد داشت از همین رو ضروری است تا همه كشورهای منطقه از جمله حوزه خليج فارس ، عراق ، سوريه و يمن به امنيت دست جمعی منطقه بيانديشند.

امنيت عراق،كليد امنيت منطقه است/ ایران به نقش سازنده خود در تحقق صلح و امنيت پايدار منطقه فعالانه ادامه می‌دهد/ برنامه هسته‌ای صلح آميزکشورمان عليه هيچ طرفي در منطقه نيست"حسین اميرعبداللهيان" معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان، در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تحولات منطقه، اظهارداشت:  ايران از عراق متحد، مستقل ، يكپارچه و فدرالي بر مبنای قانون اساسی اين كشور حمايت مي كند.

وی افزود: تهران قويا از عراق در مبارزه با تروريسم حمايت مي كند و كمك ما به همه مردم عراق از جمله كرد ، سنی و شيعه است زیرا ما امنيت عراق را كليد امنيت منطقه مي دانيم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر گونه چشم پوشی در قبال تحركات تروريستی در يمن و سوريه اثار نامطلوب بر عراق و منطقه خواهد داشت از همین رو  ضروری است تا همه كشورهای منطقه از جمله حوزه خليج فارس ، عراق ، سوريه و يمن به امنيت دست جمعی منطقه بيانديشند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: تهران ناامني هر يك ازكشورهای منطقه را ناامنی منطقه قلمداد مي‌كند و به نقش سازنده خود در تحقق صلح و امنيت پايدار منطقه فعالانه ادامه داده و از مشورت و همكاری موثر با كشورهای منطقه استقبال مي كند.

وی در پایان در رابطه با مذاکرات هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای صلح آميز و مذاكرات هسته‌ای ايران عليه هيچ طرفی در منطقه نيست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار