در گفتگوی تلفنی با والری آموس؛

"امیرعبداللهیان" بر ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن تاکید کرد

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص عملیات امدادرسانی و ارسال کمک‌های فوری انسان دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «حسین امیرعبداللهیان» در گفت‌وگوی تلفنی با والری آموس، معاون انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل با انتقاد شدید از ادامه تجاوز نظامی عربستان به مردم بی‌دفاع یمن اظهارداشت: حملات به تاسیسات و اهداف غیرنظامی در دو روز گذشته در استان‌های صعده و عمران و تخریب فرودگاههایی که به منظور عملیات امدادرسانی صلیب سرخ و نهادهای امدادرسانی بین‌المللی آماده شده بود، نقض فاحش مقررات بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد اسماعیل والد الشیخ احمد، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن سریعاً وارد این کشور شود و برای توقف حملات و جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی اقدام کند.
 
امیرعبداللهیان همچنین برای ارسال فوری کشتی‌های سوخت و فرآورده‌های نفتی به بنادر مختلف یمن، اعزام تیم‌های پزشکی و احداث سه بیمارستان صحرایی در صنعا، عدن و صعده و استان‌های مد نظر سازمان ملل در هماهنگی کامل با برنامه امداد رسانی این سازمان اعلام آمادگی کرد.
 
وی افزود: ارسال فوری محموله‌های امداد رسانی و غذایی از طریق هوا به جیبوتی و یا به طور مستقیم به یمن، اختصاص دو فروند هواپیمای ترابری و سه فروند کشتی ترابری برای تسریع در برنامه امدادرسانی سازمان ملل متحد و انتقال سوخت، چادر و بسته‌های دارویی و غذایی از طریق جیبوتی به یمن و نیز انتقال فوری مجروحان یمنی به ایران از دیگر موضوعاتی بود که معاون وزیر امور خارجه برای اجرای فوری آن اعلام آمادگی کرد.
 
معاون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران به ابعاد انسانی و بشری بحران یمن و حمایت‌های اصولی ایران از عملیات امداد رسانی ملل متحد در این کشور، بر تلاش‌های‌ بان کی مون و نماینده وی در امور یمن در این خصوص تاکید کرد.
 
والری آموس گفت: سازمان ملل متحد برنامه ریزی گسترده‌ای برای کمک به مردم یمن تدارک دیده است و سازمانهای تخصصی و کارگروه‌های تشکیل شده در این زمینه، عملیات امداد رسانی را شدت می‌دهند و در این چارچوب، کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سراسر مناطق یمن ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار