رییس سازمان نظام پزشکی:

رفتارهای غلط حوزه پزشکی داخلی را به نابودی کشانده است

زالی گفت: در سال‌های نه چندان دور رشته پزشکی داخلی جزو رنکینگ‌های اول بود و رتبه‌های اول در این رشته در دانشگاه تحصیل می‌کردند اما رفتارهای ما پزشکی داخلی را به نابودی کشاند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در همایش سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی که صبح امروز برگزار شد گاهی شاهد کم انصافی و کم لطفی‌هایی نسبت به جامعه خدوم متخصصین داخلی هستیم که بخشی از آن نیازمند انسجام درونی و وحدت رویه جامعه پزشکی است. 

وی افزود: مهم‌ترین بحث متخصصین داخلی هویت آن‌ها است و در طول سالهای گذشته مشکلات متعددی در حرفه‌ آن‌ها مستولی بود. 

پزشکی داخلی در گذشته به عنوان مادر رشته‌های پزشکی محسوب می‌شد اما سرنوشت تلخ داخلی در کشور ما نشان دهنده رو به اضمحلال بودن این رشته است. 

 رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در سالهای نه چندان دور رشته داخلی جزو رنکینگ‌های اول بود و رتبه‌های اول در این رشته در دانشگاه تحصیل می‌کردند اما رفتارهای ما پزشکی داخلی را به نابودی کشاند. 

زالی در خصوص پرداخت‌های نامناسب پزشکان داخلی اظهار داشت: در سالهای گذشته در زمینه پرداخت‌های پزشکان داخلی غفلت‌های زیادی شده است و آسیب‌های تعرفه‌ای به این پزشکان وارد شد قرار بود ویزیت متخصصین داخلی در سال گذشته ۳۸ هزار تومان باشد که تنها ۲۰ هزار تومان تعیین شد این مساله به گونه‌ای رخ داد که مشاوره‌های پزشکی کاهش پیدا کرد و سازمان نظام پزشکی با رایزنی‌هایی که با همکاران مختلف انجام داد میزان آن را به ۳۸ هزار تومان رساند برای بر طرف شدن مشکل متخصصین داخلی در زمینه تعرفه‌ها می‌توان میزان تعرفه را با رشته‌های دیگر همگون کرد. 

وی تصریح کرد: قرار بود بخش مهمی از خدمات داخلی با عنوان MANb به کتاب تعرفه‌ها وارد شود به دلیل مشکلات ساختاری و مالی وارد نشد. ویزیت متخصصین داخلی به غیر علمی‌ترین روش تعیین می‌شود و باید متناسب با زمان سختی و مهارت پزشک متفاوت باشد. 

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: قرار بود تعرفه ترجیحی در سال ۹۴ برای متخصصین داخلی عفونی اطفال و روانپزشکی در نظر گرفته شود و در شورای بیمه مصوبه‌ای متفاوت برای آن‌ها صورت بگیرد اما خبرهایی از هیئت وزیران به گوش می‌رسد که میزان آن را تغییر داده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار