مدیر حوزه علمیه نبی اکرم گفت: ابن بابویه پدر شیخ صدوق با تمسک بر امام زمان (عج) صاحب فرزندی به نام شیخ صدوق گشت.

حجت الاسلام بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار قرآن وعترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به زندگی نامه شیخ صدوق اظهار داشت: مرحوم شیخ صدوق از بزرگان فحول است و آن طور که نقل کرده‌اند، پدر ایشان صاحب فرزندی شدند که با توسل و تمسک به امام زمان (عج) و با دعای این حضرت خداوند متعال شیخ صدوق را به ابن بابویه هدیه می‌دهد.

داستان فرزنددارشدن ابن بابویه با عنایت امام زمان (عج)
وی افزود: شیخ صدوق (عج) شاگردان زیادی را تربیت و کتب فراوانی را تألیف کرده به طوری که معروف‌ترین کتاب ایشان من لایحضر و الفقیه بوده که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و از کتب اربعه شیعه بوده و تمامی روایات آن با اینکه بدون سند ذکر شده اما همگی مورد قبول علما و فقها بوده است.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) ابراز داشت: معانی الاخبار، الاوایل الاواخر، اثبات، المناهی، دعای الاسلام، الاعمال و عواقب الاعمال از جمله کتاب‌های شیخ صدوق می‌توان نام برد.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: شیخ صدوق در سال 381 ه ق دعوت حق را لبیک گفت و در ابن بابویه در کنار مزار پدرش به خاک سپرده شد و زمانی که مقبره ایشان را بعد از 800 سال تعمیر کردند جنازه مبارک ایشان سالم و دست نخورده بود که نشان از خوب بودن ایشان در علم و تقوی است.
انتهای پیام/

برچسب ها: صدوق ، مزار ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار