معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: هم اکنون 15 هزار زوج دانشجو درخواست خوابگاه دانشجویی را مطرح کردند که تنها ظرفیت 3 هزار خوابگاه در کشور وجود دارد.

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه‌های کشور هم اکنون نیازمند کمک خیرین در این زمینه هستیم.

وی افزود: در برنامه پنجم پیش بینی ساخت خوابگاه‌ها از طریق اعتبارات دولتی صورت نگرفته و تنها آنچه به ظرفیت خوابگاه‌ها اضافه شده است کمک خیرین است.

صدیقی با اشاره به این مطلب که در عرصه خوابگاه‌های مجردی کمبودهای زیادی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به تراکم درخواست و اسکان دانشجویان مجرد در خوابگاه‌های دانشجویی هنوز نیازمند کمک خیرین در این زمینه هستیم و این در حالی است که در بسیاری از موارد نیاز خوابگاه‌های متأهلین از سوی دانشجویان متأهل به دلیل پیش بینی عدم دریافت خوابگاه ابلاغ نمی‌شود.

صدیقی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 15 هزار زوج دانشجو درخواست خوابگاه دارند و این در حالی است که بیشتر از ظرفیت 3 هزار خوابگاه متأهلین در دانشگاه‌ها وجود ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در این حوزه نیز نیازمند کمک بخش‌های غیردولتی هستیم که اگر بتوانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند ما هم می‌توانیم تسهیلاتی را به آنها ارائه دهیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.